شناسهٔ خبر: 6287 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نخستین هم‌اندیشی زبان‌های کهن ایرانی

نخستین هم‌اندیشی زبان‌های کهن ایرانی از سوی انجمن زبان‌شناسی ایران و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با هدف معرفی علمی رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی و آسیب‌شناسی این رشته پنج‌شنبه 18 مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مرکز دایره‎المعارف اسلامی؛ هم‌اندیشی زبان‌های کهن ایرانی، نخستین همایشی است که با نگاهی علمی به معرفی و آسیب‌شناسی رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی در ایران می‌پردازد. این هم‌اندیشی، تلاشی برای نزدیک‌تر کردن دانش‌آموختگان و دانشجویان به رویکرد‌های علمی در رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی است. مقالات و سخنرانی‌ها به گونه‌ای ترتیب داده ‌شده ‌است تا با نگاهی به گذشته پژوهش‌های زبان‌های ایرانی، موقعیت و نیاز‌های حال رشته تعریف و اهداف و وظایف آینده آن روشن شود. در این هم‌اندیشی استادان رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی و زبانشناسی نقطه ‌نظرات و راهکار‌های خود را برای بازنگری علمی رشته افاده خواهند‌کرد. «ابوالقاسم اسماعیل‌پور»، «ویدا شقاقی»، «کورش صفوی»، «مجتبی منشی‌زاده» و «یدا... منصوری» از استادان شرکت‌کننده در این همایش‌اند.

هم‌اندیشی زبان‌های کهن ایرانی ۱۸ مهر ۱۳۹۲ از ساعت ۹ تا ۳۰/۱۶ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴، برگزار ‌می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این هم‌اندیشی می‌توانند با مراجعه به تارنمای انجمن زبانشناسی ایران به نشانی www.lsi.ir از شرایط و شیوه ثبت‌نام آگاهی یابند.

نظر شما