شناسهٔ خبر: 62916 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه‌ اسلام ایرانی هانری کربن نقد و بررسی می‌شود

نشست هفتگی شهر کتاب، در ۲۵ شهریور به نقد و بررسی مجموعه اسلام ایرانی هانری کربن با ترجمه ان شاء‌الله رحمتی اختصاص دارد.

مجموعه‌ اسلام ایرانی هانری کربن نقد و بررسی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست هفتگی شهر کتاب با همکاری گروه فلسفه شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ساعت ۱۵ به نقد و بررسی مجموعه اسلام ایرانی اختصاص دارد که با حضور شهین اعوانی، علی مرادخانی، حسین هوشنگی و انشاالله رحمتی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هانری کربن، فیلسوف و ایران‌شناس فرانسوی است که آثار ارزشمندی درباره اسلام و ایران نوشت و بی‌شک یکی از احیاگران فلسفه و عرفان اسلامی در دوران معاصر است.
 
یکی از آثار مشهور او مجموعه چهار جلدی اسلام ایرانی است که ترجمه فارسی این مجموعه به قلم انشاالله رحمتی در پنج جلد با مقدمه‌های تحلیلی مترجم به همت انتشارات سوفیا منتشر شده است.
 
این چهار جلد شامل مباحثی است مانند وجوه معنایی امامیه و سرچشمه‌های آن، سهروردی و حکمت نوری و بررسی تطبیقی آن با فلسفه نور قرون وسطایی غرب، روزبهان بقلی شیرازی، بررسی مکتب اصفهان و شیخیه و معرفی امام دوازدهم به مثابه قطب و نقطه تمرکز شور و اشتیاق شیعی، اندیشه فتوت یا جوانمردی.
 
علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcityculturalcenter به طور مستقیم پیگیری کنند.

نظر شما