شناسهٔ خبر: 63171 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بین المللی سازی نشریات علوم انسانی/ سهم ایران از مقالات برتر دنیا

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: یکی از برنامه های جدی وزارت علوم، بین المللی سازی نشریات به خصوص در حوزه علوم انسانی است.

بین المللی سازی نشریات علوم انسانی/ سهم ایران از مقالات برتر دنیا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محسن شریفی در نشست خبری که امروز به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: به هر اندازه که در سطح بین الملل مقاله منتشر کرده‌ایم تقریباً معادل همان در نشریات علمی داخلی مقاله منتشر شده است. آمار علم ایران بیش از آن چیزی است که در نمایه های معتبر بین‌المللی منعکس می شود.

وی افزود: مجلاتی که از وزارت علوم و وزارت بهداشت مجوز می‌گیرند سالیانه ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار مقاله منتشر می‌کنند که بخش کمی از آنها نمایه می شود؛ در همین راستا یکی از برنامه های جدی وزارت علوم، بین المللی سازی نشریات به خصوص در حوزه علوم انسانی است و معاونت پژوهشی بستر لازم را برای این امر فراهم می‌کند. 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: سهم ایران از کل استنادات در دنیا در پایگاه وب آو ساینس به بالای یک و نیم درصد رسیده است؛ در حالیکه این عدد در سال قبل یک و سه دهم بود. همچنین سهم ایران از کل استندات دنیا در اسکوپوس یک و شش دهم است.

شریفی ادامه داد: سهم ایران از کل مقالات برتر دنیا به بالای ۳ درصد رسیده است در حالی که این عدد در سال گذشته ۲/۴۶ دهم درصد بوده است که این عدد رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد نشریات نمایه شده در پایگاه اسکوپوس امسال به ۹۰ نشریه رسیده که سال قبل این عدد ۷۵ مورد بوده است. همچنین تعداد نشریات نمایه شده در وب آو ساینس امسال ۵۰ مورد بود و سال گذشته ۳۷ نشریه.

نظر شما