شناسهٔ خبر: 63224 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مشهور ترین جاذبه های دیدنی شبه جزیره بدروم

تبلیغ

قلعه بدروم

 قلعه بدروم بدون شک مهمترین نماد بدروم است. این قلعه مانند مجسمه آزادی برای نیویورک و برج ایفل برای پاریس است. و قلعه بدروم برای بدروم است. این قلعه در صدر مکان هایی برای بازدید در بدروم و زیباترین منظره بدروم قرار دارد.

این قلعه در مکانی که از 3 طرف توسط دریا احاطه شده است ساخته شده است که بعد ها به زمین وصل شده و به شبه جزیره تبدیل شده است. در هر دو طرف دو خلیج بزرگ و بندرگاه وجود دارد که قلب بدروم را تشکیل می دهد. این قلعه در بین سالهای 1406-1523 به عنوان مربع قلعه شوالیه های ژان ساخته شده است. در این قلعه 5 برج وجود دارد: برج ایتالیا ، برج آلمان ، برج انگلیسی و برج مار و بلندترین برج فرانسه با ارتفاع 47.50 متر.

تاریخچه قلعه بدروم

در مواجهه با سلطانیت عثمانی که اکنون کاملاً تأسیس شده است ، شوالیه های شوالیه ، که مقر آن در جزیره رودس بود ، به دژ دیگری در سرزمین اصلی احتیاج داشتند. استاد بزرگ فیلیبر د نایلاک، مکان مناسبی را در سراسر جزیره کوس ، که در آن قلعه قبلاً توسط دستور ساخته شده بود ، شناسایی کرد. موقعیت آن محل استحکامات در دوران دوره ی (1110 قبل از میلاد) و همچنین یک قلعه کوچک سلجوقی در قرن بود. چارلز بوئیل الیوت در دفتر خاطرات سفر خود در سفرهای صغیر در آسیای صغیر ، این کاخ را کاخ ماسولوس با اطمینان کامل توصیف می کند و این حساب در سال 1840 نوشته شده است. ساخت قلعه در سال 1404 و تحت نظارت معمار آلمانی شوالیه هاینریش شگلگلولت آغاز شد. کارگران ساختمانی با حکم پاپ 1409 رزرو در بهشت ​​را تضمین می کردند. آن ها برای استحکام قلعه از سنگ آتشفشانی سبز مربع ، ستون های مرمر و نقش برجسته از مقبره نزدیک مقبره استفاده کردند.

دیوارهای اول در سال 1437 به پایان رسید. نمازخانه این قلعه جزو اولین سازه های داخلی تکمیل شده (احتمالاً 1406) بود که از یک شبستان طاق و یک آبشار تشکیل شده است. این نمازخانه در سبک های گوتیک توسط شوالیه های اسپانیایی مالت در سال  های 1519-1519 بازسازی شد. نام آن ها را می توان در دو گوشه سنگ نما مشاهده کرد. چهارده مخزن برای جمع آوری آب باران در صخره های زیر قلعه خاکبرداری شد. این یک دستاورد یادبود روز بود و خانواده ای که حفاری را به اتمام رساندند ، به دلیل مهارت های استثنایی حفاری ، نشان افتخار دریافت کردند. هفت دروازه وجود داشت که به قسمت داخلی قلعه منتهی می شد.

دیوارهای روی نما ، که قلعه به زمین متصل است ، دو لایه کاشی است. با این حال ، این تقویت در دیوارهای شرقی رو به دریا ساخته نشده است زیرا شوالیه ها اطمینان داشتند که در صورت حمله از دریا ، نیروی دریایی دفاع می کند. از آنجا که در مورد جنگ های دریایی اطمینان داشتند ، به اندازه دیوارهای زمین ، دیوارهای دریایی را تقویت نمی کردند. به همین دلیل ، آن ها با قرار دادن 7 درب برای رسیدن به قلعه داخلی ، آن را کنترل بیشتری کردند. یکی از درها دارای یک نوشته یونانی است که مربوط به قرن شانزدهم است. نوشته شده است که جاسوسان مجازات خواهند شد.

هنگامی که رودس توسط سلیمان بزرگوار در سال 1522 فتح شد ، شوالیه ها مجبور به ترک قلعه شدند و مسجدی نیز به قلعه اضافه شد. در طول جنگ جهانی اول ، مناره مسجد در آتش توپخانه فرانسه نابود شد. در سال 1997 ، مناره بازسازی شد. مرمت قلعه از سال 1960 آغاز شد و این قلعه به عنوان موزه باستان شناسی زیر آب بدروم امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و آثاری از خرابه های موجود در منطقه در اینجا به نمایش گذاشته شده است. در همین زمان یکی از خندق های قلعه پر از آب دریا به موقع به عنوان یک منطقه جشنواره که امروزه نمایش های تئاتر در آن به نمایش گذاشته می شود ، استفاده می شود.

قرن نوزدهم

در سال 1846 ، لرد کانینگ  در قسطنطنیه ، اجازه برداشت دوازده تابلو سنگ مرمر را نشان داد که درگیری بین یونانیان و آمازون ها از قلعه را نشان می دهد.

سر چارلز نیوتن ، عضو کارمندان موزه بریتانیا ، حفاری هایی انجام داد و تعدادی از شیرهای سنگی و یک پلنگ را در سال 1856 حذف کرد. اینها همه هنوز هم در موزه انگلیس یافت می شود.

در سال های بعد از این قلعه برای اهداف مختلف استفاده شده است و به عنوان پایگاه نظامی توسط ارتش ترکیه در دوره شورش یونان در سال 1824 مورد استفاده قرار گرفت. در قرن نوزدهم به کلیسایی که برای استفاده به عنوان یک مسجد تبدیل شده بود یک مناره اضافه کرد. در همین زمان همام (حمام عمومی) در قلعه نصب شد. در سال 1895 قلعه به زندان تبدیل شد. در طول جنگ جهانی اول ، این قلعه توسط یک کشتی جنگی فرانسوی به آتش کشیده شد ، منار را سرنگون کرد و به چندین برج آسیب رساند. پس از جنگ بزرگ ، ایتالیایی ها پادگان را در قلعه تأسیس کردند ، اما در سال 1921 با روی کار آمدن مصطفی کمال آتاتورک ، هنگامی که این قلعه 40 سال خالی ماند ، عقب نشینی کردند.

در سال 1962 ، دولت ترکیه تصمیم گرفت این قلعه را به موزه ای برای کشف های زیر آب کشتی های باستانی در دریای اژه تبدیل کند. این مجموعه با مجموعه ای از آمفاها ، شیشه های باستانی ، برنز ، خشت و آهن به موزه باستان شناسی زیر آب بدروم تبدیل شده است. این بزرگترین موزه در نوع خود به باستان شناسی زیر آب است.

شما می توانید جهت اخذ اقامت ترکیه به سایت شرکت مهاجرتی شایان مراجعه کنید.

نظر شما