شناسهٔ خبر: 63347 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کلاس‌های آموزش زبان فارسی در پاریس آغاز شد

رایزنی فرهنگی ایران در پاریس اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی در مقاطع مبتدی، متوسط و فشرده ویژه سال تحصیلی 1399-1400 کرد.

کلاس‌های آموزش زبان فارسی در پاریس آغاز شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ طبق روال سالیان گذشته، رایزنی فرهنگی ایران در پاریس اقدام به اطلاع رسانی و تبلیغ برای دوره جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی کرد. با این تفاوت که در این دوره اطلاع رسانی برای سال تحصیلی حاضر با محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا همراه بوده است.

به همین منظور، تبلیغات با محوریت فضای مجازی با استفاده از بروشور کلاس‌های آموزش زبان فارسی، و انتشار پوستر وبینار «نقش زبان فارسی در سپهر ایرانی» به مناسبت روز اروپایی زبان‌های خارجی مورد استفاده قرار گرفت.

این دوره از کلاس‌های آموزش زبان فارسی مطابق برنامه سال تحصیلی در مقاطع مبتدی، متوسط و فشرده در دو نیمسال (15 هفته و 30 جلسه) برنامه ریزی شده است. نیمسال نخست از 14 مهرماه آغاز و تا 10 بهمن‌ماه جاری و نیمسال دوم نیز 11 اسفندماه جاری، برگزار خواهد شد.

در این میان تنها یکی از کلاس‌های سطح مبتدی با رعایت تمام مقررات بهداشتی دوره کرونا، بصورت حضوری و مابقی بصورت غیر حضوری و مجازی تشکیل شدند.

رایزنی فرهنگی کشورمان علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی فارسی، اقدام به اعزام زبان‌آموزان جهت حضور در دوره‌های دانش افزایی در ایران، خواهد کرد.

همچنین، در طول برگزاری کلاس‌ها از راهکارهای گوناگون مبتنی بر روش‌های نوین آموزشی، مانند نمایش فیلم‌های فارسی با موضوعاتی در زمینه فرهنگ و تمدن ایران، برگزاری برنامه‌های گروهی با تأکید بر زبان و فرهنگ پارسی، حضور در کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و آشنایی با نظام آموزشی و دانشگاهی ایران استفاده می‌کند.

گفتنی است؛ گسترش و آموزش زبان فارسی همواره یکی از رسالت‌های بنیادین رایزنی فرهنگی ایران در پاریس بوده است. بنابراین برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به صورت سه ماهه یا شش ماهه با استفاده از زبان‌آموزان خبره در زمره اولویت‌های رایزنی فرهنگی بوده است.

نظر شما