شناسهٔ خبر: 63548 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترجمه «درهم شکستن الگوهای مخرب روابط» چاپ شد

کتاب «درهم شکستن الگوهای مخرب روابط (خودیاری طرح‌واره‌درمانی)» نوشته بروس استیونس و اکهارد رودیگر با ترجمه عادله صمیمی، سعاده ملک‌عسگر و مریم هدایتی توسط انتشارات ارجمند منتشر شد.

ترجمه «درهم شکستن الگوهای مخرب روابط» چاپ شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «درهم شکستن الگوهای مخرب روابط (خودیاری طرح‌واره‌درمانی)» نوشته بروس استیونس و اکهارد رودیگر به‌تازگی با ترجمه عادله صمیمی، سعاده ملک‌عسگر و مریم هدایتی توسط انتشارات ارجمند منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب نخستین منبع خودیاری است که بر مبنای ذهنیت‌های طرح‌واره‌ای تألیف شده و می‌تواند به‌عنوان راهنمایی برای درمان‌جویان رویکرد طرح‌واره‌درمانی و نیز افرادی که خواهان تغییر در الگوهای فکری و رفتاری خود و رسیدن به شادی، رضایت و موفقیت بیشتر در زندگی هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

در کتاب پیش رو، اصول دیدگاه طرح‌واره‌درمانی، برای افرادی که مشتاق یافتن الگوهای مخرب رفتاری، شناختی و هیجانیِ تکرارشونده خود در روابط و تغییر این الگوها هستند، ارائه می‌شود. همچنین تکنیک‌های درمان شناختی‌ـ‌رفتاری و راهبردهای رشد شخصی در پی ترکیبی از مباحث علمی و تشریح مطالعات موردی معرفی می‌شوند. نویسندگان این‌کتاب، تجارب‌ خود را به‌عنوان درمانگران، اساتید و محققین حوزه طرح‌واره‌درمانی، به شکل یک راهنمای خودیاری واضح و روشنگر خلاصه کرده‌اند.

از ویژگی‌های این‌کتاب می‌توان به مواردی مثل فراهم آوردن اولین مرجع برای خوانندگان عمومی، رویکرد ذهنیت‌ها در طرح‌واره‌درمانی، ارائه مطالعات موردی برای روشن‌شدن طرح‌واره‌ها و ذهنیت‌های طرح‌واره‌ای و ارائه تکنیک‌های غلبه بر رفتارها و ذهنیت‌ها، اشاره کرد. همچنین ارائه تمرین‌هایی که خوانندگان به‌راحتی بتوانند در چالش‌های دنیای واقعی و مشکلات هیجانی و تله‌های طرح‌واره‌ای از آن‌ها استفاده کنند از دیگر ویژگی‌های این‌کتاب است. 

نویسندگان کتاب همچنین در نگارش آن، از استعاره‌های ذهنی در انتقال مفاهیم استفاده کرده‌اند و با رشد و گسترش دیدگاه طرح‌واره درمانی و ذهنیت‌های طرح‌واره‌ای را در نوشتن متن در نظر داشته‌اند.

این‌کتاب با ۳۶۰ صفحه و قیمت ۷۲ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما