شناسهٔ خبر: 6374 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون آموزش مجلس: نقشه جامع علمی کشور برای محیط‎های علمی هم‎چون قانون اساسی است

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: همانطور كه قانون اساسي، خط قرمز تصميم گيري در عرصه‌هاي مختلف است نقشه جامع علمي كشور كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي آن را تصويب كرده است هم بايد در جوامع علمي كشور به همين صورت باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ايرنا؛ «عطاء‌الله سلطاني‌صبور» بر الزامات اجرايي شدن نقشه جامع علمي كشور تاكيد كرد و اظهار داشت: اگر همه دستگاه‌هاي تصميم‌ساز و اجرايي در عرصه علم به نقشه جامع علمي كشور اهتمام داشته باشند ديگر موازي كاري رخ نخواهد داد و پيشرفت‌هاي علمي كشور با سرعت بيشتري پيش خواهد رفت.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي سابقه كشورمان در عرصه هاي علوم مختلف را برشمرد و افزود: ايران اسلامي با توجه به سابقه درخشان در زمينه‌هاي علمي در گذشته بايد به عنوان الگو در ميان كشورهاي اسلامي در كسب علم مطرح شود و همگي با تقويت پايه‌هاي علمي در تقويت هرچه بيشتر اقتصاد كشورمان تلاش كنيم.
بنابراعلام شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وي تاكيد كرد: پيشرفت‌هاي علمي به قدرت گرفتن كشور در عرصه‌هاي مختلف كمك خواهد كرد و دشمن نمي تواند با كشوري كه در علم حرف براي گفتن دارد مقابله كند.
سلطاني‌صبور شعار سال به عنوان حماسه سياسي و حماسه اقتصادي را يادآور شد و گفت: حماسه‌ساز شدن در عرصه سياست و اقتصاد نيازمند پيشرفت علمي است و درصورت پيشرفت ما در علم و دانش، دنيا در ديپلماسي خود تجديد نظر خواهد كرد و اهداف حماسه سياسي و حماسه اقتصادي محقق خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما