شناسهٔ خبر: 63814 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

خرید انواع میلگرد و تیرآهن

تب و تاب قیمت خرید و فروش آهن انقدر پر فراز و نشیب است که تقریبا هیچ مولفه اقتصادی نیست که روی نرخ آهن در بازار تاثیر گذار نباشد. خانه سازی و صنعت همگی وابسته به آهن و محصولات فولادی هستند. اقتصاد و موج های آن نیز تاثیراتی زیادی در این بازار می گذارد. چنین نوساناتی موجب شده تا پیش‌ بینی درباره قیمت آهن آلات سخت تر از هر زمان دیگری باشد. از طرفی به دلیل راهبردی بودن فلزات، پیش ‌بینی‌ قیمت آن عموما با پارامترهای بسیار زیادی تداخل دارد؛

بیش از ۲۰ درصد هزینه های ساخت مسکن از مقاطع فولادی تشکیل شده است که در صورت افزایش تغییرات قیمتی شدید در این زمینه، با بهم ریختگی بازار مسکن روبرو می شویم که قطعا دنباله رو آن خودرو، لوازم خانگی و سایر بازاها خواهد بود.

تاثیر نرخ دلار بر قیمت آهن

کمتر کالایی در کشور وجود دارد که با تکانه های ارزی تغییر قیمت ندهد. هرچند این شیوه بسیار نادرست است اما با اینکه اغلب پروفیل های آهنی در کشور تولید می شود، قیمت این محصولات وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد. به تعبیری جو روانی و سو اثرات آن سبب چنین آشفته بازی شده است. جو روانی سبب به وجود آمدن تقاضای کاذب در بازار شده و برای جا نماندن از قیمت ها خرید های کاذب صورت می گیرد. البته تورم نیز از عوامل تغییر در قیمت مقاطع فولادی است. به نظر می رسد با ثبات ارزی می توان تا حد زیادی کنترل بازار آهن را به دست گرفت.

عرضه نامناسب

متاسفانه برخی تولید کنندگان به بهانه‌های مختلف از جمله صادرات مقاطع فولادی و مسئله ارز آوری بازار را تشنه نگه می‌دارند و عامدانه به صورت قطره چکانی تولیدات خود را روانه بازار می کنند. همین اتفاق قیمت پایه آهن آلات را بالا برده است. به نظر میرسد نظارت جدی در این زمینه نیاز است.

جولان دلالان در بازار آهن

خریدهای دلالی یکی از عوامل بالا رفتن بی دلیل قیمت مقاطع فولادی محسوب می شود. متاسافانه برخی سودجویان مقدار زیادی آهن را از بورس خریداری کرده و در حاشیه بازار با قیمت بسیار بالاتر می‌فروشند. از طرفی تقاضای کاذب ایجاد شده توسط خریدهای سوری سبب گران شدن آهن شده است. به نظر میرسد مسئولین این حوزه باید با ایجاد دستور العمل و تهیه ساز و کارهای مطمئن محصول را به دست مصرف کننده نهایی برسانند.

پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد در در اواخر سال 1399

سال 99 سال پر افزایشی در قیمت گذاری مقاطع فولادی بود. برای نمونه قیمت تیرآهن از آذرماه سال گذشته تا امروز 3.5 برابر شده است. قیمت میلگرد نیز در آذرماه 1398 با نرخ کیلویی 4700 تومان فروخته می شد اما در حال حاضر با 2.5 برابر افزایش حدود 12 هزار تومان معامله می شود.  قیمت نبشی و ناودانی نیز سال گذشته در مدت مشابه هر کیلو 5200 تومان فروخته می شد و در حال حاضر با حدود 12500 قابل خریداری است.

پیش بینی می شود در 3 ماه انتهایی سال 99 به دلیل وجود تورم سالیانه، خریدها افزایش یابد تا خریداران با قیمت های سال 1400 مواجه نشوند. از این رو مشتریان با ارائه صورت خرید تلاش دارند تا اسفندماه خریدهای خود را تکمیل کنند. احتمالا بازار آهن در 3 ماهه زمستان با اندکی افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

خرید انواع میلگرد و تیرآهن

اگر نیاز به مشاوره در زمینه خرید و کارشناسی محصولاد فولادی نظیر نبشی و ناوانی، میلگر، ورق، تیرآهن هاش و ساختمانی و سایر مقاطع دارید می توانید با شرکت نگین فولاد السا به شماره 02144448200 تماس حاصل فرمایید. تمامی فروش های این شرکت با ارائه فاکتور رسمی صورت می گیرد و امکان تحویل و باربری محصولات خریداری شده به تمامی شهرهای ایران امکان پذیر خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما