شناسهٔ خبر: 63980 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ساخت کتابخانه مدرن دانشگاه ژاپنی به افتخار هاروکی موراکامی

این کتابخانه به افتخار هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی توسط «کنگو کوما» طراح و معمار ژاپنی ساخته شده است.

ساخت کتابخانه مدرن دانشگاه ژاپنی به افتخار هاروکی موراکامی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مسئولان دانشگاه واسدا شهر توکیو در کشور ژاپن از افتتاح کتابخانه عمومی این دانشگاه در سال 2021 خبر دادند. این کتابخانه به افتخار هاروکی موراکامی نویسنده مشهور ژاپنی توسط «کنگو کوما» طراح و معمار ژاپنی ساخته شده است. مسئولان دانشگاه می‌گویند این کتابخانه تمام کتاب‌ها و مجموعه‌های نوشته شده توسط موراکامی را دارد و دانشجویان و عامه مردم می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.
 
دانشگاه واسدا  (Waseda Daigaku) شهر توکیو در سال ۱۸۸۲ میلادی تاسیس شده ‌است و قدیمی‌ترین دانشگاه خصوصی در کشور ژاپن محسوب می‌شود. این دانشگاه در غرب توکیو و در منطقهٔ شینجوکو واقع شده ‌است و دارای ۱۳ دانشکده است و سالانه بیش از 50هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند.
 
کتابخانه مذکور به نام موراکامی نامگذاری شده است که البته مسئولان دانشگاه نام دیگری با عنوان «خانه بین‌المللی ادبیات واسدا» بر روی آن گذاشته‌اند. موراکامی خودش در این دانشگاه تحصیل کرده و حالا مسئولان دانشگاه می‌خواهند یادبود حضور نویسنده مشهور ژاپنی را با ساخت این کتابخانه گرامی بدارند.
 
کوما معمار و طراح ژاپنی در اظهارنظری درباره این کتابخانه گفته است: این مکان نه تنها از ادبیات و کتاب‌های موراکاموی الهام گرفته است بلکه سعی شده در ساخت آن از ادبیات آینده جهان نیز ایده گرفته شود. وی گفت: من سعی کردم در ساخت این کتابخانه به ذائقه ادبی مردم ژاپن و سایر کشورهای دنیا در سال‌های آینده نگاه کنم.
 
این طراح ژاپنی اعتقاد دارد کتابخانه دانشگاه واسدا مکانی برای جمع شدن دانشجویان علاقمند به ادبیات سراسر جهان خواهد بود. به گفته کومو در این کتابخانه امکانات ویژه‌ای برای گوش کردن به موسیقی همراه مطالعه کتاب تدارک دیده شده است.

نظر شما