شناسهٔ خبر: 64263 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهنمای سفر به گرجستان و ترکیه را بخوانید

خیابان روستاولی و میدان آزادی

گشت و گذار در شهر زیبا و تاریخی تفلیس را با بازدید از میدان آزادی و خیابان روستا ولی آغاز می کنیم . میتوان گفت این منطقه یکی از مهم ترین و دیدنی ترین خیابان های این شهر است که در اطراف آن جاذبه های تفریحی و دیدنی فراوانی به چشم می خورد . و باید افزود این منطقه در طول تاریخ همیشه جایی برای ابراز شادی و غم‌ های مردم کشور گرجستان بوده و همواره بسیاری از اتفاقات بزرگ سیاسی در همین مکان به وقوع پیوسته است . وقایعی نظیر تظاهرات سیاسی برای استقلال از روسیه ، انقلاب رز ، و بسیاری دیگر از جشن ‌ها نظیر جشن های مذهبی و جشن سال نو در همین منطقه برگزار می گردد .  اما این همه جاذبه این منطقه نیست و مراکز خرید متعدد ، هتل‌ها ، کافه‌ها ، گالری‌ها و موزه‌های فراوانی  در اطراف این میدان وجود دارند که همگی به جذابیت این منطقه افزوده است .

از طرفی خیابان غربی میدان آزادی ، خیابان معروف روستاولی در تور گرجستان نامیده می شود ، که خود یکی از خیابان های اصلی و پر جاذبه تفلیس است . قدم زدن در امتداد این خیابان ، تجربه ای بیادماندنی و سرگرم کننده خواهد بود . در جشن سال نو میلادی و کریسمس این خیابان بواسطه تزئیناتی مثل چراغ‌های رنگارنگ ، لوسترهای کریستالی و ریسه‌های نورانی و همچنین نوازندگان خیابانی زیباتر و دیدنی تر می شود .

برج ساعت تفلیس

بر اساس مطلب سایت سفر باتو ، گردشگران بازدید از منطقه تاریخی این شهر را در الویت برنامه های خود می دهند و پیشنهاد می کنیم شما نیز بازدید از آن را به تعویق نیندازید و از آثار تاریخی و جاذبه های فراوان آن موجود در آن در اسرع وقت دیدن کنید . برج ساعت یکی از سازه های زیبای این شهر است که در محله قدیمی تفلیس قرار دارد و به یکی از نماد های شهر تفلیس تبدیل شده است . این بنا دارای نمایی زیبا است و شما را به یاد قصه‌های قدیمی می اندازد . برج ساعت توسط یکی از هنرمندان و عروسک سازان مشهور این شهر به نام ریزوگابریازده طراحی و ساخته شده و در ساخت آن از یکصد قطعه کاشی با اشکال مختلف استفاده شده است . جالب اینجاست که هر روز راس ساعت دوازده فرشته ‌ای از درون ساعت بیرون می‌آید و با چکش به زنگ ضربه می‌زند و اینگونه زمان را اعلام می کند . و هر بر ظهر راس ساعت هفت شب ، توریستها در مقابل این بنا می ایستند ، تا شاهد نمایش های عروسکی کوتاه و جذاب باشند .

کلیسای جامع تثلیث

یکی از بناهای باشکوه و دیدنی شهر تفلیس کلیسای تثلیث یا سامه با است که بعنوان بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان نیز شناخته می شود . بنای اصلی نود و هفت متر ارتفاع دارد و دارای معماری و طراحی های بسیار زیبایی است و خود متشکل از نه کلیسای کوچکتر است . و همچنین پنج کلیسای دیگر نیز در طبقات زیرین ساختمان آن وجود دارد . این کلیسا محل برگزاری مراسم های مذهبی باشکوه این کشور است .

تفریحات آبی در شهر آنتالیا – ترکیه

شهر آنتالیا و تور آنتالیا مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات تابستانی است و سالانه میلیون ها مسافر از سراسر دنیا برای داشتن تعطیلاتی بی نظیر به سواحل زیبای این شهر می آیند . گردشگران علاوه بر لذت از طبیعتی شگفت انگیز و آبهای بسیار زلال ، از خدمات و امکانات رفاهی سطح بالا در این شهر بهره مند خواهند شد . که یکی از آن ها وجود پارک های آبی مدرن و بسیار مجهز است که برخی به شهرت جهانی رسیده اند .

شهر آنتالیا دارای سه پارک آبی بزرگ و مشهور است که امکانات رفاهی و تفریحی آن در دنیا کم نظیر است و شاید دلیل اصلی برخی سفرها به این شهر وجود همین مجموعه های تفریحی متنوع باشد . این سه مجموعه عبارتند از : پارک آبی آکوالند ، پارک آبی رکسیوس پریموم و پارک آبی هتل باروت لارا (پارک آبی ددمان) که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت :

پارک آبی آکوالند :

در ابتدا پارک آبی مشهور آکوالند را مورد بررسی قرار می دهیم که سالهاست بعنوان بهترین مجموعه تفریحی مشغول به فعالیت است و از محبوبیت بالایی برخوردار است . در آکوالند بازی های متنوع و مهیجی در انتظارتان خواهد بود که شامل لذت از نمایش مفرح دلفین ها و وجود ده ها سرسره آبی و استخرهای کوچک و بزرگ و همچنین سواحل مختلف است . همچنین بازی های مهیج دیگری نظیر پرش از ارتفاع ، رافتینگ و ... نیز در انتظارتان خواهد بود که امتحان کردن برخی از آن ها به دل و جرات زیادی نیاز دارد .

البته برخی از گردشگران مایل اند در زیر آفتاب داغ استراحت کنند و یا با یک ماساژ حرفه ای خستگی سفر را از تن به در کنند که این امکان نیز برای آنها فراهم شده است . برای استفاده از خدمات متنوع این مجموعه ، هنگام تهیه بلیط یک کارت الکترونیکی به مسافران داده می شود که با شارژ آن قادر به استفاده از خدمات مختلف این مجموعه خواهند بود . 

نظر شما