شناسهٔ خبر: 7154 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش ملی فلسفه اصول فقه در قم برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه به همت گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همزمان با روز جهانی فلسفه در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری رسا؛ مسعود فیاضی دبیر علمی نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه، از برگزاری این همایش به همت گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به مناسبت روز جهانی فلسفه، ۲۹ آبان ماه در قم خبر داد.

 وی افزود: طبق روال سال های گذشته پژوهشگاه، روز جهانی فلسفه همواره بهانه ای بوده است تا شخصیت علمی و معرفتی حکیمی از حکمای اسلامی در آن مورد پاسداشت قرار گیرد و نیز مبحثی معرفتی، اندیشه‌ای و در عین حال جدید و متناسب با شخصیت محوری نیز به جامعه علمی کشور عرضه شود.
 
فیاضی تصریح کرد: بر این اساس در سال جاری تصمیم بر آن شده است تا شخصیت علمی و فکری حکیم متاله، فقیه ارجمند و اصولی چیره دست مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین غروی اصفهانی که از مهمترین شاگردان آخوند خراسانی بوده و استاد بسیاری از بزرگان این عصر همچون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی، آیت الله کوه کمری، آیت الله بهجت و بزرگان دیگری بوده اند مورد نکوداشت قرارگیرد.
 
دبیر علمی همایش فلسفه اصول فقه افزود: مبحث اصلی معرفتی این نکوداشت اختصاص به «فلسفه اصول فقه» دارد، به همین سبب همایش امسال با موضوع فلسفه اصول فقه و با محوریت اندیشه های آیت الله غروی اصفهانی قدس سره خواهد بود.
 
گفتنی است، نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه، چهارشنبه ۲۹ آبان ماه همزمان با روز جهانی فلسفه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار پانزده خرداد ـ خیابان شهید میثمی برگزار می‌شود.

نظر شما