شناسهٔ خبر: 7955 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

وضعیت فلسفه در ایران معاصر

وضعیت فلسفه در ایران معاصر(مقالات)

نام کتاب: وضعیت فلسفه در ایران معاصر

ناشر: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

چاپ: اول ۹۲

تعداد صفحات: ۲۸۷

قیمت: ۱۲۰۰۰۰ ریال

کتاب «وضعیت فلسفه در ایران معاصر» مجموعه مقالاتی است که در همایش روز جهانی فلسفه در ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۹۱ توسط اساتید و پژوهشگران ارائه شده بودند.

موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به دلیل جایگاه خود در عرصه مباحث فلسفی کشور و نگاه ویژه اساتید و دانشجویان به آن و به دنبال تبادل اندیشه‎های فلسفی در آبان ماه ۱۳۹۱، به برگزاری این همایش همت گمارد. و در این زمینه از مشارکت و حمایتهای علمی و معنوی مراکز پژوهشی و نهادهای دانشگاهی نیز بهره‎مند گردید.

موضوع اصلی مورد بررسی در همایش روز جهانی فلسفه، بررسی وضعیت فلسفه در ایران بود که برنامه‎های دیگر حول این محور طراحی شده بود.

مقصود از فلسفه در این عنوان مفهومی موسع است که حیطه‎های کلام، عرفان، منطق و تا حدی مباحث فلسفی علوم تجربی را نیز شامل می‎شود.

مقالات گردآوری شده در این کتاب شامل؛ «نقد و بررسی وضعیت کنونی فلسفه اسلامی» سعید انواری، «بررسی انتقادی تاریخ فلسفه اسلام» قاسم پورحسن، «وضعیت فلسفه ذهن در ایران» مهدی ذاکر، «معنا و امکان فلسفه کاربردی»محمدصادق زاهدی، «نگاهی به فلسفه تطبیقی در ایران» مجید ملایوسفی، «آسیب‌شناسی فلسفه اسلامی» محمدحسین مهدوی‎نژاد و ..... می‎باشد.

نظر شما