شناسهٔ خبر: 8135 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ویژه نامه ساعت صفر در پله بیست و هفتم

شماره ۲۷ ویژه نامه ساعت صفر ویژه جوانان از سوی مؤسسه آینده روشن منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسا نیوز؛ بیست و هفتمین شماره ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه آذرماه ۱۳۹۲ با مدیر مسؤولی سید مسعود پور سیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن منتشر و روانه بازار شد.

 این ویژه‌نامه با مطالبی همچون «مهدی علیه‌السلام خونخواه حسین علیه‌السلام»، «شهید مدرس، مبارز خستگی‌ناپذیر»، «طنزهایی از زندگی شهید مدرس»، «آشنایی با علمای شیعه: مقدسی از دیار اردبیل»، «در جلسه درس مقدس اردبیلی و امام زمان علیه‌السلام چه گذشت»، «پاسخ جالب مقدس اردبیلی به حضرت موسی علیه‌السلام» و «ادعیه مهدویت: زیارت ناحیه مقدسه» تدوین شده است.

 ادعیه مهدویت: زیارت ناحیه مقدسه عنوان سرفصلی از این ماهنامه است که ذیل آن می‌خوانیم: «سلام بر تو، سلام کسی که قلبش از مصیبت تو جریحه‌دار و اشکش به هنگام یاد تو جاری است، سلام کسی که دردناک و غمگین و شیفته و فروتن است، سلام کسی که اگر با تو در کربلا می‌بود، با جانش در برابر تیزی شمشیرها از تو محافظت می‌نمود.

اگر چه زمانه مرا به تأخیر انداخت و مقدرات الهی مرا از یاری تو بازداشت و نبودم تا با آنان که با تو جنگیدند بجنگم و با کسانی که با تو اظهار دشمنی کردند خصومت نمایم، در عوض صبح و شام بر تو مویه می‌کنم و به جای اشک برای تو خون گریه می‌کنم. از روی حسرت و تأسف و افسوس بر مصیبت‌هایی که بر تو وارد شد، تا جایی که از فرط اندوه مصیبت و غم و غصه شدت حزن، جان سپارم.»

 «واکاوی در هویت و زندگی مادر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف»، «زندگی مادران ائمه اطهار علیهم‌السلام، دغدغه جدی من است»، «پژوهشی نو درباره مادر امام زمان علیهما‌السلام»‌، «ره‌یافتگان نور: از ورونیکا تا مریم»، «مستان سلامت می‌کنند»، «آسیب‌شناسی توقیت در امر ظهور او کی خواهد آمد؟!» و «تردید در اصل مهدویت، پیامد اصلی تطبیق‌های بی‌اساس» برخی دیگر از موضوعات این ویژه‌نامه را تشکیل می‌دهد.

 آسیب‌شناسی توقیت در امر ظهور او کی خواهد آمد؟! موضوع دیگری از ماهنامه ساعت صفر است که در بخشی از آن آمده است: «هر امر مهمی به نسبت اهمیتش در معرض خطرها و آسیب‌هایی است، معارف مهم مهدویت نیز از این قاعده مستثنی نیست و اندیشه مهدوی نیز چون هر اندیشه و فرهنگی آفت‌ها و آسیب‌هایی دارد که اگر به آن‌ها توجه نشود و به موقع برای برطرف‌ساختن آن‌ها افدام نگردد، آثار منفی و مخربی به دنبال دارد.

آسیب، عاملی است که سبب اختلال، ناهنجاری و آفت در پدیده‌ها می‌شود و آسیب‌شناسی به معنای بازشناسی اختلال‌های مفهومی و مصداقی بحث است، این اختلال‌ها ممکن است در اثر ناکارآمد بودن و ضعف روش‌های پیام‌رسانی یا محتوایی پیام باشد، در معارف مهدوی نیز هر گاه مفاهیم و آموزه‌ها، با بدفهمی رو به رو یا به صورت نابجا القا شود، آسیب‌های چشمگیری آشکار می‌شود و باید کج‌روی‌ها و کج‌اندیشی‌هایی که تاکنون در این موضوع صورت گرفته است، بازشناسی شده و دیدگاه‌های مهدوی به دور از اختلال‌های مفهومی و مصداقی، بیان شوند.

 آسیب‌های فرهنگ مهدویت، مواردی است که غفلت از آن‌ها سبب سستی اعتقاد آدمی به اصل وجود امام علیه‌السلام یا ابعاد مختلف شناخت آن بزرگوار می‌شود و گاهی نیز گرایش به افراد یا مجموعه‌های منحرف را در پی دارد. از این رو باید برای شناختن این کج‌روی‌ها و کج اندیشی‌ها اقدام جدی شود.

 در بخش پایانی این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «کسانی از فتنه شیطان نجات پیدا خواهند کرد که اصول و معیارها را بدانند»، «شعر»، «عرفان و تکنولوژی در جهان امروز»، «داستانک»، «درس‌نامه شیطان‌پرستی»، «روزگار پس از عاشورا؛ پژوهشی در زندگی امام سجاد علیه‌السلام»، «روزگار پس از عاشورا؛ قیام توابین» و «این الطالب بدم المقتول بکربلا؟» به چشم می‌خورد.

 گفتنی است، ‌شماره بیست و هفتم ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه آذر‌ماه ۱۳۹۲ به مدیر مسؤولی سید مسعود پور سیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن در ۴۸ صفحه و با قیمت ۳۴۸۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما