شناسهٔ خبر: 8343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش «جلال و شمس روشنکفران خودی» برگزار می شود

همایش نکوداشت زنده یادان جلال و شمس آل احمد با عنوان «جلال و شمس روشنفکران خودی»، ۲۵ آذرماه در سالن همایش های موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ این همایش به مناسبت سالروز درگذشت شمس آل احمد و با هدف شناخت بیشتر جلال و شمس آل احمد به عنوان شخصیتهایی تاثیرگذار در زمینه سازی فکری و نظری برای انقلاب،همچنین بررسی و تحلیل منصفانه روشنفکری این دو برادر، برگزار خواهد شد.

در این همایش "حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسرو شاهی"، "حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان"، "دکتر یحی یثربی" ، "دکتر سعید محبی "، محمد حسین دانایی( خواهر زاه شمس و جلال) و "محمد بقائی ماکان" پیرامون شخصیت شمس و جلال و بیان تفاوت روشنفکری این دو برادر با روشنفکری متعارف و متمایل به غرب سخنرانی می کنند.

همچنین چهره هایی چون ویکتوریا دانشور(خواهرسیمین دانشور) و سید مهدی طالقانی (فرزند آیت الله طالقانی ) به بیان خاطراتی از شمس و جلال آل احمد خواهند پرداخت.

این همایش از ساعت ۱۴تا ۱۷ روز ۲۵ آذرماه با حضور جمعی از پژوهشگران، صاحبان اندیشه و نیز دوستان و یاران زنده یادان جلال و شمس آل احمد در سالن اجتماعات موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار خواهد شد.

نظر شما