شناسهٔ خبر: 8678 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری سمینار مردم سالاری دینی در اندیشه آیت الله خامنه‌ای

حجت الاسلام شیخ شفیق جرادی از برگزاری دومین سمینار مردم سالاری دینی در اندیشه‌های آیت الله خامنه‌ای در سال آینده خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام شیخ شفیق جرادی، مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی "المعارف الحکمیه" لبنان گفت: دومین سمینار بین المللی بررسی اندیشه های آیت الله خامنه ای با عنوان مردم سالاری دینی در اندیشه های معظم له خرداد سال آینده در بیروت برگزار می شود.
وی در دیدار با مدیرعامل انتشارات سروش افزود: سمینار اجتهاد و نوآوری فکری مقام معظم رهبری که در سال پیش برگزار شد، سمیناری با شکوه و ارزشمند بود که مورد استقبال اندیشمندان مسلمان از کشورهای مختلف قرار گرفت و ثمرات زیادی برای معرفی اندیشه های متعالی اسلام داشت.
حجت الاسلام جرادی در این دیدار که جمعی از مدیران انتشارات سروش نیز شرکت داشتند، تصریح کرد: سمینار آتی نیز اندیشه ها و افکار آیت الله خامنه ای  را در موضوع مردم سالاری دینی مورد بحث و بررسی قرار می دهد و اندیشمندانی از کشورهای مختلف با ارائه سخنرانی و مقالات خود در این باره به ابعاد گوناگون مردم سالاری از دیدگاه اسلام می پردازند.
مدیر پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی "المعارف الحکمیه" لبنان با تقدیر از انتشارات سروش که کتاب اجتهاد و نوآوری فکری مقام معظم رهبری را با کیفیت بسیار خوبی منتشر کرده است، افزود: دوستان ما در انتشارات سروش همت کرده و کتاب مقالات و سخنرانی های همایش الاجتهاد بیروت را بسیار مناسب و ارزشمند به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده اند و بنا داریم انشاءالله در صورت امکان کتاب همایش دوم تحت عنوان " مردم سالاری دینی" در یک زمان در بیروت و ایران به عربی و فارسی منتشر شوند که انتشارات سروش در این مسیر می تواند پیشتاز باشد.
وی ادامه داد: اصرار جدی داریم که اندیشه های جهان عرب به ایران برسد و از طرفی مایلیم افکار اندیشمندان ایران و متفکرین ایرانی به زبان های دیگر از جمله زبان عربی ترجمه و در سطح جهان اسلام منتشر شود.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با ذکر این نکته که انتشارات سروش مجموعه ای ارزشمند و توانمند با نشر کتب ماندگار از چهره های برجسته است، پیشنهاد داد: گفتمان سید حسن نصرالله با عنوان " فرهنگ مقاومت" که به عنوان بنیان های فکری حزب الله تا کنون چهار جلد آن منتشر شده و مجموعه ای با عنوان " فرهنگ نهضت اسلامی معاصر"که به بررسی افکار و اندیشه های متفکرین مسلمان پرداخته، توسط انتشارات سروش به فارسی برگردانده و با کیفیت ارزنده ای منتشر شود.
بنابراین گزارش، مدیرعامل انتشارات سروش نیز در این دیدار در سخنانی ضمن خیرمقدم به شیخ شفیق جرادی و حضور ایشان در مجموعه سروش گفت: انتشارات سروش با سابقه ای دیرینه و ارزشمند و انتشار بیش از ۱۶۰۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف از مطرح ترین ناشران کشور است که در دوره جدید فعالیت خود انتشار آثار متناسب با نیازهای فرهنگی روز را بیش از پیش مورد اهتمام قرار داده است.
حجت الاسلام مهدی فضائلی افزود: مجموعه مطالعات دینی و فلسفی المعارف الحکمیه لبنان تحت مدیریت جنابعالی با برگزاری سمینار " الاجتهاد و نوآوری فکری" گام بلندی در راستای اندیشه های سیاسی جهان اسلام و تشیع برداشت و همانگونه که سید حسن نصرالله در سخنرانی افتتاحیه گفت، تلاشی مهم بود برای رفع مظلومیت مقام معظم رهبری و این سمینار موفق شد بخشی از اندیشه های معظم له را از زبان متفکران غیر ایرانی بیان کند که به نوبه خود از آن تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: انتشارات سروش با توجه به اهمیت این همایش در سطح جهان و فضای عمومی جهان اسلام تصمیم گرفت کتاب این همایش را به زبان فارسی برگرداند و با کیفیت و شمارگان مناسبی منتشر کند که به علت برخی مشکلات از جمله درگذشت مترجم در حین کار مقداری به طول انجامید. اما اخیرا توفیق یافتیم این کتاب را منتشر کنیم که بنا داریم با برگزاری مراسم شایسته ای از این کتاب و رونمایی آن را به مردم و علاقمندان عرضه کنیم.
وی آمادگی انتشارات سروش برای همکاری بیشتر با پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی المعارف الحکمیه لبنان و تولید کتب مشترک را اعلام کرد و گفت: مایل هستیم کتاب هایی که در خصوص سیدحسن نصرالله تولید شده را به فارسی ترجمه و عرضه کنیم. همچنین در بحث بیداری اسلامی فعالیت های مشترکی در حوزه نشر کتاب انجام دهیم.
در این دیدار و نشست صمیمانه که حجت الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی نیز حضور داشت، مدیر عامل انتشارات سروش با امضاء کتاب فارسی " اجتهاد و نوآوری در اندیشه های مقام معظم رهبری" چاپ سروش برای سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، یک جلد کلام الله مجید نفیس به خط مرحوم حجت الاسلام فضائلی به شیخ شفیق جرادی تقدیم و شیخ جرادی با حضور در گنجینه سروش و امضاء دفتر یادبود این انتشارات، حضور در انتشارات سروش و آشنایی با این موسسه را برای خود مغتنم شمرده و برای این انتشارات آرزوی توفیق کرد.

نظر شما