شناسهٔ خبر: 9015 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دریافت بودجه براساس تولید علم و عملکرد دانشگاه‌ها

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: مجلس به دنبال این است که بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه توزیع شود، در این صورت عملکرد دانشگاه‌‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر دانشگاه بر اساس تولید علم و عملکردش بودجه دریافت می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کسری بودجه دانشگاه‌های کشور، گفت: در بودجه امسال مشکلات زیادی داریم زیرا سال گذشته ۳۵ درصد بودجه دانشگاه‌ها پرداخت نشده است یعنی دانشگاه‌ها سال ۹۲ را با کسری ۳۵ درصدی بودجه آغاز کردند.

وی افزود: علاوه بر کسری بودجه، تخصیص اعتبارات سال ۹۲ نیز کافی نبوده است به طوری که در حال حاضر پس از گذشت ۹ ماه از سال تنها ۶۰ درصد بودجه‌های سال ۹۲ محقق شده است.

امید ادامه داد: دانشگاه‌های کشور ۱۲۴۰ میلیارد تومان بدهی دارند که این مسئله نیز بدون استثناء مربوط به تمام دانشگاه‌ها است به طوری که درصد کسری بودجه در دانشگاه‌های کوچک بیشتر است.

معاون اداری، مالی وزارت علوم اظهار داشت: امیدوار بودیم برای سال آینده مقداری از مشکلات برطرف شود ولی رشد بودجه دانشگاه‌ها برای سال آینده نیز بسیار ناچیز است البته مشکلات دولت و شرایط تورم قابل درک است ولی امیدواریم از میزان بودجه پایان سال بخشی از بدهی‌های دانشگاه‌ها تأمین شود.

تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها بر اساس سرانه

امید گفت: مجلس به دنبال این است که بودجه دانشگاه‌ها بر اساس سرانه توزیع شود. بر این اساس عملکرد دانشگاه‌‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر دانشگاه بر اساس تولید علم و عملکردشان بودجه می‌گیرند.

نظر شما