شناسهٔ خبر: 9198 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دوره آموزشی «بررسی براهین اثبات وجود خداوند در فلسفه تحلیلی»

مؤسسه ترجمان دوره آموزشی «بررسی براهین اثبات وجود خداوند در فلسفه تحلیلی» را با تدریس ابراهیم آزادگان برگزار می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ مؤسسه ترجمان دوره آموزشی «بررسی براهین اثبات وجود خداوند در فلسفه تحلیلی» را با تدریس ابراهیم آزادگان، استادیار فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌کند.

بسیار شنیده شده است که الهیات طبیعی دیگر کشش سابق خود را از دست داده و هیچ کدام از براهین اثبات وجود خداوند قانع‌کننده نیست اما ابراهیم آزادگان بر آن است که در این درسگفتار با تأکید بر مباحثات درون فلسفه تحلیلی دین، اشکال مختلف براهین سه‌گانه وجودشناختی، جهان‌شناختی و غایت‌شناختی را بررسی کند و در انتهای این دوره نیز به مباحثی در باب برهان اخلاقی و همچنین برهان معجزه و برهان بر اساس هوشیاری انسان خواهد پرداخت.

جلسات این دوره که از ۱۸ دی‌ماه آغاز خواهد شد، چهارشنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ و در مؤسسه ترجمان واقع در محل پل کریم‌خان، خیابان سنائی، کوچه هشتم پلاک ۳، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که مؤسسه ترجمان سه دوره آموزشی دیگر نیز در موضوعات مختلف برگزار می‌کند که در یکی از آن‌ها، از سوم بهمن‌ماه، در روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۶، مسعود فکری به ارائه درسگفتار «آشنایی با اندیشمندان معاصر جهان عرب» خواهد پرداخت.

درس‌گفتار‌ «سنجش فلسفی تفکر مفهومی و غیرمفهومی در میان متفکران معاصر» با ارائه محمدعلی مرادی، از دوم بهمن‌ماه، ساعت ۱۸ تا ۲۰ روزهای چهارشنبه و «متن‌خوانی کتاب آبی اثر لودویک ویتگنشتاین» با حضور مالک‌حسینی در روزهای دوشنبه، ساعت ۱۶ تا ۱۸ دیگر دوره‌های آموزشی مؤسسه ترجمان است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در این دوره‌ها به پایگاه اینترنتی ترجمان به آدرس tarjoman.com مراجعه کنند.

نظر شما