شناسهٔ خبر: 9320 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سعید ناجی: جلسات تربیت مربی فلسفه برای کودکان ماهانه برگزار می‌شود

عضو گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از برپایی جلسات ماهانه تربیت مربی فلسفه برای کودکان در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: این جلسات به منظور رفع مشکلات و آسیب‌های این حوزه برپا می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سعید ناجی عضو گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (فبک) با اشاره به اهمیت برپایی جلسات آموزشی برای مربیان مدارس اظهار داشت: این مربیان که این روزها در مدارس به اشکال مختلف فلسفه برای کودکان را آموزش می‌دهند باید تحت آموزش صحیح قرار بگیرند.

وی با اشاره به عدم آشنایی مربیان و معلمان زیر نظر مربی کارآزموده با مهارت لازم توضیح داد: این جلسات قرار است که هر ماه در پژوهشگاه علوم انسانی با حضور مربیان و معلمانی که پیشتر برای حضور ثبت نام کرده بودند، برگزار شود. به هر حال ما هم نمی‌توانیم با همه معلمان در ارتباط باشیم ولی تلاش داریم که به مرور اینها را شناسایی کنیم.

ناجی اولویت آموزش محتوای فلسفه برای کودکان را آموزش رفع مشکل و حل مسأله دانست و گفت: به طور مثال معلمان چگونه با بچه‌های شلوغ در ارتباط هستند که پس از بررسی همه جوانب به ما گزارش می‌دهند.

عضو گروه فبک درباره دیگر فعالیت‌های در دست انجام گروه فلسفه پژوهشگاه توضیح داد: در زمینه داستان‌نویسی و پرورش داستان‌های مناسب برای کودکان که به حل مسأله برای آنها کمک کند، تشخیص داستان مناسب و مورد استفاده برای نویسندگان در دست کار است بنابراین رویکرد به سمت بومی سازی مباحث فلسفه برای کودکان سوق پیدا کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: آنچه امروز در این حوزه قابل تأمل است ادعاهای خالی برخی از افراد برای در دست گرفتن بازار فلسفه برای کودکان و در نهایت بدبین شدن مردم به این حوزه است. الان عده‌ای در بازار محتواهای نادرستی با جذابیت در این زمینه ارائه می‌دهند درصورتی که بدون هیچ مهارت یا دوره خاصی کار کرده‌اند و حتی برخی مؤسسات را در این زمینه می‌بینیم که با ادعای بومی‌سازی کار می‌کنند متأسفانه در آموزش و پرورش هم همان طرز تفکر و پژوهش را به صورت یک شیر بی یال و دم می‌دیدیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم وزیر جدید آموزش و پرورش این مسائل را جدی بگیرد و در این زمینه فعالیت‌های تخصصی با حضور متخصصان انجام دهد.

نظر شما