شناسهٔ خبر: 9856 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «به کودکان اعتماد کنیم» شیوه تفکر فلسفی را آموزش می‌دهد

عضو هیئت علمی گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از نگارش اثری با عنوان «به کودکان اعتماد کنیم» خبر داد و گفت: ‌این کتاب روش تربیتی صحیح تفکرورزی فلسفی کودکان را به مربیان آموزش می‌دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مهرنوش هدایتی عضو هیئت علمی گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (فبک) درباره کتاب «به کودکان اعتماد کنیم» توضیح داد: این اثر مبانی روانشناسی و تفکر فلسفی و همینطور امکان فلسفه ورزیدن برای کودکان را تشریح کرده است.

وی مخاطب اصلی این کتاب را مربیان و همه کسانی دانست که در حوزه فلسفه برای کودکان در حال فعالیت هستند، افزود: اساس اینکه فلسفه برای کودکان چیست و چگونه باید آن را معرفی کرد، اینکه اصلاً بچه‌ها می‌توانند فلسفه ورزی کنند یا خبر و ثابت کردن اینکه بچه‌ها می‌توانند فلسفه‌ورز شوند در این کتاب صورت گرفته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی یادآور شد: بنابراین مخاطبان اصلی برنامه‌ریزان و مسئولان آموزشی فلسفه برای کودکان است و این کتاب برای بچه‌ها مناسب نیست.

هدایتی با اشاره به اینکه برنامه فلسفه برای کودکان برای پیش از دبستان تا سنین ۱۸ سالگی کارآیی دارد، اظهار داشت: این اثر تألیفی است و برای نگارش آن از منابع متعدد و نظریه‌های روانشناسی و رشد شناختی استفاده کرده‌ام.

وی با بیان اینکه نوشتار حاضر در چند روز آینده توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی منتشر و توزیع می‌شود، یادآور شد: اطلاع‌رسانی به مخاطبان برای این کتاب لازم است و صورت خواهد گرفت، چرا که کتاب مورد بحث می‌تواند راهگشای بسیاری از گره‌ها دراین حوزه باشد.

هدایتی درباره دیگر طرح‌ها و برنامه‌های خود در حوزه پژوهشگاه علوم انسانی گفت: از ماه گذشته هم که نشست‌های فلسفه برای کودکان در یکی از سه‌شنبه‌های ماه برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن به عمل آمد، افراد بسیاری در این کارگاه و نشست شرکت کردند که این ماه هم نشست دوم برگزار خواهد شد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۱۱-۱۵ ۱۹:۱۶مریم 0 0

    سلام .مرسی کتاب مفیدی .
                                

نظر شما