-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۵:۰۰
مرمت ساختمان ۵۰ ساله دانشگاه خوارزمی/ توقف فعالیتهای آموزشی
رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: تنها ساختمان میراثی این دانشگاه واقع در پردیس تهران عمر بیش از ۵۰ سال دارد که درحال مرمت است.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۴:۴۵
وزیر علوم بر من منت گذاشت و تلفنی از برکناری ام خبر داد
رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی گفت: وزیر علوم بر من منت گذاشته و در یک تماس تلفنی به من گفت فلانی می خواهیم عزیز دیگری را به جای شما بفرستیم.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۴:۰۰
ابوالحسن نجفی به معنای واقعی پاسدار زبان فارسی بود
به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت زندهیاد ابوالحسن نجفی، مترجم و منتقد ادبی، مراسم یادبود او از سوی مؤسسه خانه کتاب و با حضور عبدالعلی عظیمی، محمدمهدی مرزی و امید طبیبزاده برگزار شد.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۳:۴۰
پل آستر: باقی زندگیام را صرف مبارزه با ترامپ خواهم کرد
نویسنده نامدار آمریکایی اعلام کرد چشم به ریاست انجمن پن (قلم) آمریکا دوخته است تا بتواند علیه ترامپ مقابله کند.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۳:۲۰
مصلح: اهل فلسفه از وضع خرد حاکم بر زندگی خود غافل اند
مصلح، استاد دانشگاه علامه گفت: در ایران اهل فلسفه اغلب مشغول کار خود هستند و از نسبت خود با شرایط عمومی تر حاکم بر زندگی و فرهنگ غافل اند.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۳:۰۰
سلیمی: ایرانیان خالق مهمترین آثار فرهنگ عربی هستند
حسین سلیمی گفت: متفکران ایرانی به یادگیری ادبیات عرب و صرف و نحو عربی پرداختند و توانستند با تدوین این علوم مهمترین آثار را در فرهنگ عربی خلق کنند.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۲:۴۰
سردبیر عصر اندیشه استعفا داد
پیام فضلینژاد، سردبیر مجله عصر اندیشه پس از انتشار شماره سیزدهم این نشریه اعلام کرد که این مجله دیگر به سردبیری او منتشر نخواهد شد.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۲:۲۰
اولین نشست علمی «حکمت در ادبیات فارسی» برگزار می شود
اولین نشست از سلسله نشست های علمی «حکمت در ادبیات فارسی» به میزبانی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار میشود.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۲:۰۰
فلسفه را امروزی کنیم/ دوباره به فلسفه اسلامی برگشته ام
رئیس فرهنگستان علوم گفت: فلسفه، چیزی نیست که بگوییم برای دیروز بوده و به گذشته تعلق دارد. فلسفه برای امروز است. ما باید فلسفه را امروزی کنیم و ببینیم چگونه میتواند دست ما را بگیرد.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۴۰
وزیر علوم رئیس دانشگاه شهیدبهشتی را برکنار کرد
رئیس دانشگاه شهید بهشتی از سوی وزیر علوم تغییر کرد و حسن صدوق ونینی به عنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شد.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۲۰
امرایی: ترجمه طنز مانند ترجمه شعر سخت است
اسدالله امرایی گفت: در ترجمه آثار طنز، خود نویسنده نیز باید حس طنز را داشته باشد و به همین دلیل ترجمه طنز بسیار سخت است. در واقع ترجمه طنز، مانند ترجمه شعر است.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۱:۰۰
تغییر کتابهای درسی «تاریخ» در چین / افزایش طول مدت جنگ این کشور با «ژاپن» به مدت شش سال
دولت چین دستور داد همه کتب درسی تاریخ بازنویسی شود تا طول مدت جنگ بین «چین» و «ژاپن» را از هشت سال به شانزده سال افزایش دهد. حرکتی که قطعا روابط این کشور با «ژاپن» را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۴۰
ترجمه کتاب داستانکوتاهنویس مطرح آمریکایی منتشر شد
دوران طلایی عنوان مجموعهای از داستانهای جان چیور، نویسنده امریکایی، است که به تازگی با ترجمه فرزانه دوستی وارد کتابفروشیها شده است.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۲۰
نقد تاریخنگاری انقلاب اسلامی در جهاد دانشگاهی
نشست بررسی و نقد کتابهای «تاریخنگاری انقلاب اسلامی» در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برگزار میشود.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۰۰
زیگموند فروید درباره «تاویل رویا» چه میگوید؟
کتاب «تأویل رؤیا» بسیار بیش از آن چیزی است که از عنوانش برمیآید. این اثر، در عین حال، شرح الگوی ذهن، تحقیق در باب فرآیندهای تخیلی و نیز اعترافی شخصی است.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۴۰
شرایط خرید کتابهای گویا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد
شرایط انتخاب و خرید کتابهای گویا از سوی دبیرخانه هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۹:۲۰
نقد دیدگاههای متفکران مسلمان درباره مدرنیته در یک کتاب منتشر شد
کتاب «اخلاق اسلامی و شَبَح مدرنیته» به قلم فرزین وحدت از سوی انتشارات چاپخش منتشر شد. در این اثر دیدگاههای متفکران مسلمانی چون حسین نصر، حائری یزدی و مجتهد شبستری و... درباره مدرنیته بررسی شده است.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۸:۵۹
نقد عرفانهای نوظهور در یک کتاب منتشر شد
کتاب «رنسانس قدسی: نقد و بررسی عرفانهای نوظهور و جنبشهای نوین دینی (NRM) در جهان معاصر» به قلم محمدحسن یعقوبیان از سوی انتشارات وثوق راهی بازار نشر شد.
-
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۰۸:۳۹
گزارشی از نشست «تامل درباره ایران» (۳)؛
اندیشهای در سطح اجتهاد
مفهوم جدید در قدیم. به نظر من این یک تئوری جدید نه در سطح ایران بلکه در سطح جهان است. آن چیزی که ایشان در مورد ملیت و آگاهی ملی مطرح کردند مفهوم جدیدی است. آنچه که ایشان در قالب پارادایم جدید در قدیم مطرح کردند کار جدیدی است. اینجا در حقیقت با نوع جدیدی از ملیت سروکار داریم که شما در اندیشۀ غربی آن را پیدا نمیکنید. آنچه که ایشان بهعنوان ملیت مطرح میکنند با آنچه که در غرب با آن سروکار داریم دو چیز کاملاً متفاوتی هستند.