شناسهٔ خبر: 12313 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آموزش متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی

سومین کارگاه پژوهشی متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی با هدف ترویج جریان نقد و زمینه سازی برای نظریه‌پردازی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبستان؛ سمانه خودچیانی، مدیر اجرایی سومین کارگاه پژوهشی «متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی» گفت: از آنجا که فرآیند نقد و بررسی کتب علمی و تألیفی حوزه علوم انسانی آنچنان که باید مورد توجه جامعه علمی قرار نگرفته، سلسله کارگاه‌های متد نقد درصدد ارائه شیوه‌ها و روش‌های نظام‌مند علمی در جهت ترویج جریان نقد کتب تخصصی علوم انسانی است تا به این سبب علاوه بر تاکید بر نقاط قوت و اصلاح کاستی‌های کتب تالیفی این حوزه، زمینه‌های نظریه پردازی علمی نیز فراهم شده و بتدریج تحول در ساختار علوم انسانی در مسیر شایسته خود قرار گیرد.
وی ادامه داد: این دوره از کارگاه با هدف ترویج فرهنگ نقد در جامعه علمی کشور، ترویج جریان نقد و زمینه سازی برای نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی، تربیت کارشناس پژوهشی نقد کتب و متون علوم انسانی برای شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، آموزش نحوه تنظیم و تهیه مقاله پژوهشی نقد کتب علوم انسانی، نظام مند سازی نقد علمی در حوزه علوم انسانی، زمینه سازی برای تنظیم نظام نامه نقد در حوزه علوم انسانی، دانش‌افزایی و آموزش متد نقد علمی کتب تالیفی درحوزه ‌علوم انسانی، تکمیل شیوه‌نامه و پرسش‌نامه‌های نقد و بررسی متون ملّی و جهانی در شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، استفاده از اساتید و اعضای هیئت علمی مستعد و علاقه مند در روند نقد و بررسی کتب در شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و آموزش نحوه تنظیم و تهیه مقاله پژوهشی نقد کتب علوم انسانی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: در سومین کارگاه پژوهشی"متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی" به مباحثی همچون تحلیل مولفه های مفهومی نقد (مبانی نظری)، تفاوت واژه نقد با واژه های همطراز، مولفه ها و عناصر اصلی مفهون نقد علمی، ضرورت ها، اهمیت و کارکرد نقد، خصوصیات و ویژگی های تقسیم بندی و طبقه بندی های نقد، ویژگی های علمی یک ناقد در حوزه علوم انسانی و ... پرداخته می شود.
خودچیانی عنوان کرد: این کارگاه ششم اسفندماه در یک روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر روز سه شنبه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود و شرکت برای اعضای هیئت علمی و فارغ التحصیلان دکتری و کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی مجاز است.
وی بیان کرد: مدرس سومین کارگاه پژوهشی"متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی" سید حسین حسینی، دبیر شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و عضو هیئت علمی فلسفه دین است و هزینه ثبت نام آن ۶۰ هزار تومان اعلام شده است.
مدیر اجرایی سومین کارگاه پژوهشی"متد نقد کتاب در حوزه علوم انسانی" با بیان اینکه برای پذیرفته شدگان این دوره از کارگاه گواهی پایان دوره صادر می عنوان کرد: علاقه مندان جهت ثبت نام در این کارگاه می‌توانند تا تاریخ پنجم اسفندماه با شماره تلفن ۸۸۴۹۰۲۱۳ یا با ایمیل workshop_g@outlook.com تماس حاصل کنند.
وی یادآرو شد: لازم است متقاضیان هزینه این دوره از کارگاه را به شماره حساب ۰۱۰۷۴۲۸۵۲۵۰۰۷ بانک ملی (سیبا) به نام درآمدهای اختصاصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واریز و اصل فیش را به همراه مدارک در روز کارگاه به همراه داشته باشند.
شایان ذکر است، این کارگاه در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴ غربی برگزار می شود.

نظر شما