شناسهٔ خبر: 15206 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ميزگرد درآمدی بر روش شناسی علوم انسانی برگزار می شود

ميزگرد تخصصی درآمدی بر روش شناسی علوم انسانی با حضور حسين بستان و سیدمحمدتقی موحدابطحي سه شنبه 9 ارديبهشت ماه در دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ ميزگرد تخصصي درآمدي بر روش شناسي علوم انساني با حضور حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسين بستان مدير گروه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دكتر سیدمحمدتقي موحدابطحي پژوهشگر حوزه فلسفه علوم انساني، سه شنبه ۹ ارديبهشت ماه در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبایی برگزار مي گردد.

اين ميزگرد به همت كانون انديشه جوان و همكاري بسيج دانشجويي دانشكده علوم اجتماعي علامه طباطبايي و هيئت حمايت از كرسيهاي آزادانديشي برگزار مي شود.

هدف از برگزاري اين نشست بررسی نقادانه روشهای غربی و غیردینی در امر علوم انسانی و نیز ارائه و تبیین روش‌شناسی اسلامی در علوم انسانی است.

این همایش در قالب میزگرد علمی با حضور دو تن از کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه برگزار مي‌شود که به ارائه نظریات در امر روش‌شناسی علوم انسانی می‌پردازد.

سرفصلهاي قابل ارائه در نشست عبارتند از:

۱)روش بهره‌گیری و تعامل منابع مختلف معرفتی در علوم انسانی
۲)روش‏ شناسي استفاده‌ي از متون ديني در علوم انساني ـ اجتماعي
۳)روش‏ شناسي توليد علوم انساني ديني و بومي؛
۴)روش اجتهادي در توليد دانش ديني

محل برگزاري این نشیت در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي واقع در خیابان شریعتی، سه راه ضرابخانه، کوچه شهید داوود گل نبی، دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبایی است.

زمان برگزاري ميزگرد هم سه شنبه ۹ ارديبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ است.

نظر شما