شناسهٔ خبر: 35480 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تسلط به زبان ضرورت امروز حوزه

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه جای بطالت، کسالت،‌ تنبلی و بی‌حالی نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه در افتتاحیه اولین اردوی مکالمه عربی حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) برگزار شد، پرورش طلاب مهذب، نویسنده، محقق و پژوهشگر را مهم‌ترین فلسفه ایجاد حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: طلاب علوم دینی باید سطح دانش خود را افزایش دهند، چون حوزه علمیه جای بطالت، کسالت، ‌تنبلی و بی‌حالی نیست.

این عضو خبرگان رهبری، رشد اخلاقی و تربیتی را از دیگر رسالت‌های حوزه علمیه برشمرد و تاکید کرد که علم و اخلاق باید در کنار هم باشند تا کار طلاب علوم دینی سودمند واقع شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان روایتی از امام محمدباقر علیه السلام در مورد اهمیت و جایگاه عالمان دینی، به تشریح ۵ نکته طلایی در موفقیت طلاب و عالمان دینی پرداخت.

به اعتقاد وی، مفید و تاثیرگذار بودن از نظر علمی، توجه جدی به رشد و ارتقای بعد اخلاقی و تربیتی، زمان شناسی، مغتنم دانستن زمان و فرصت‌ها و تبلیغ در کنار تحصیل از کلیدهای موفقیت طلاب محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اضافه کرد: طلابی که در دوران تحصیل، نه منبری رفته باشند و نه با مردم مواجه و انس داشته باشند، علم آموزی آنها هیچ سودی برای دیگران نخواهد داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود تسلط به زبان‌های خارجی را از ملزومات حوزه امروز دانست و از طلاب علوم دینی خواست با تعیین سازوکار مناسب و تدبیر، پاسخگوی نیاز روز جامعه و مردم باشند.

نظر شما