شناسهٔ خبر: 35689 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«دختر رهبر سیرک» در کتابفروشی ها/اثری دیگر از نویسنده نروژی کتاب«دنیای سوفی»

رمان «دختر رهبر سیرک» نوشته یوستین گوردر با ترجمه شقایق قندهاری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «دختر رهبر سیرک» حكايتي از خاطرات دختري را بازگو مي‌كند كه سوداي ثروت اندوزي در سر دارد: «تصميم گرفته‌ام همه چيز را بازگو كنم. مي‌نويسم تا خودم را بهتر بشناسم. تلاش مي‌كنم تا حد ممكن روراست باشم. البته اين بدين معني نيست كه من قابل اعتماد هستم. كسي كه با هر آنچه در باره زندگي خويش مي‌نويسد، مي‌تواند خود را قابل اعتماد جا بزند، قاعدتاً حتي پيش از آن كه عازم آن سفر دريايي پر مخاطره شده باشد، كشتي اش به گل نشسته و خود را به كشتن داده است.»

پدرم را فقط روزهاي يكشنبه مي‌ديدم. ما به سيرك مي‌رفتيم. سيرك بد نبود، اما وقتي به خانه برمي‌گشتيم براي خودم نقشة تهيه سيرك بهتري را مي‌كشيدم. آن موقع هنوز نوشتن بلد نبودم و نقشة سيرك مورد علاقه‌ام را در ذهنم مي‌پروراندم. در اين قسمت هيچ مشكلي نبود من خود سيرك را هم در ذهنم مجسم مي‌كردم كه البته فقط شامل چادر بزرگ سيرك و صندلي‌ها نمي‌شد، تمام حيوانات و دست اندركاران اجراي برنامه را نيز مجسم مي‌كردم كه چون نقاشي‌ام خوب نبود، كار سختي بود. خيلي زود و پيش از شروع مدرسه، نقاشي كشيدن را كنار گذاشتم.»

رمان «دختر رهبر سیرک» نوشته یوستین گوردر، با ترجمه شقایق قندهاری توسط نشر ققنوس راهی بازار نشر شده ، قندهاري، مترجم اين كتاب پيش از اين در انتشارات ققنوس كتاب پر فروش «ده راز موفقيت و آرامش دروني» نوشته دكتر وين داير را ترجمه كرده است.

یوستین گوردر نویسنده نروژی و دانش آموخته فلسفه عمده شهرتش را بعد از نوشتن رمان معروفش به نام دنیای سوفی به دست آورد. این کتاب تاکنون به‌بیش از ۵۰ زبان مختلف برگردانده شده و میلیون‌ها جلد آن به‌فروش رفته‌است. از روی این کتاب فیلمی نیز به‌همین نام ساخته‌اند.

«قصر غورباغه‌ها»، «درون یک آینه درون یک معما»، «راز فال وروق» و «راز تولد»، «مایا»، «سلام کسی اینجا نیست»، «مرد داستان فروش»، «دختر پرتغال»، «شاه مات» و «قصری در پیرنه» از دیگر آثار وی هستند. یوستین گوردر را می توان نویسنده داستان های فلسفی نامید.

در بخشی از کتاب می خوانیم: « در دفتر خاطراتم نوشتم: کمابیش از کنه همه چیز سر درآورده‌ام و تنها چیزی که نمی‌توانم از آن سر دربیاورم، خود جهان است. جهان بسیار عظیم و غیرقابل درک است. و از مدت‌ها پیش این موضوع را رها کرده‌ام. این تنها مسئله‌ای است که راه را بر درک کامل و قطعی جهان می‌بندد...»

«دختر رهبر سیرک» نوشته  یوستین گوردر و ترجمه شقایق قندهاری در ۲۷۹ صفحه،قطع رقعی و قیمت ۱۴ هزار تومان توسط نشر ققنوس منتشر شده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۹-۲۵ ۱۵:۵۷samaneh 0 0

    این داستان حکایت دختری نیست بلکه سرگذشت یک پسر به نام پیتر است. 
                                

نظر شما