شناسهٔ خبر: 36307 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شعور معماری ایران» با هدف پیوند اندیشه و سنت ایرانی منتشر می‌شود

دکتر سید موسی دیباج ــ نویسنده و استادیار گروه فلسفه دانشگاه تهران ــ از انتشار جدیدترین اثر خود با عنوان «شعور معماری ایرانی» خبر داد و گفت: این کتاب در تلاش برای پیوند اندیشه و سنت ایرانیان در امر معماری است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ دکتر سید موسی دیباج ضمن اعلام انتشار کتاب خود با عنوان «شعور معماری ایران» در آینده‌ای نزدیک گفت: این کتاب از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی منتشر می‌شود و هم اکنون آخرین بازنگری‌‌ها بر آن به انجام رسیده است و تا دو یا سه ماه دیگر به بازار کتاب خواهد آمد.

وی اظهار کرد: این کتاب، تألیفی است تا جای خالی کتاب‌هایی با موضوع سنت در معماری ایران را پر کند. در این کتاب تلاش کردم به اندیشه ایرانی و تفکر نهفته در آن در امر معماری ایران بپردازم تا میراثی را در این زمینه برای آیندگان به جا بگذارم.

این استاد فلسفه ادامه داد: جایگاه اندیشه در معماری و خانه‌سازی در میان ایرانیان جایگاهی رفیع است و باید سیر تحول اندیشه و هویت معماری در میان ایرانیان بررسی شود.

دیباج افزود: این کتاب به نحوی بسیار مفصل تألیف شده بود و قرار بود در ۸۰۰ صفحه به چاپ برسد که تصمیم گرفته شد در ۳۰۰ صفحه و پنج فصل تدوین شود.

دکتر سید موسی دیباج، استادیار گروه فلسفه دانشگاه تهران است. او از شاگردان احمد فردید بود و مدتی نیز سردبیری مجله «نامه فلسفه» را بر عهده داشت.

این استاد فلسفه تا کنون بیش از ۱۰ اثر فلسفی را تألیف و ترجمه کرده است که از آن میان می‌توان به «مارتین هیدگر: پیش‌درآمدی به فلسفه او»، «فلسفه و معماری»، «درباره یقین» و «پرسش فلسفی «ایرانی بودن چیست؟»» اشاره کرد.

نظر شما