شناسهٔ خبر: 36523 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد داستانی از فاکنر در ارسباران

یازدهمین نشست ˝در قلمرو داستان˝ با هدف آشنایی با داستان‌های ملل به نقد و بررسی کتاب ˝حومه˝ اثر ویلیام فاکنر اختصاص دارد که سه‌شنبه 27 مرداد ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ در این نشست محمدرضا گودرزی (نویسنده و مدرس داستان‌نویسی) به بررسی مجموعه داستان‌های کتاب "حومه" می‌پردازد. این کتاب شامل شش داستان با عنوان‌های "انبارسوزی"، "سقفی برای خدا"، "مردان سربلند"، "شکار خرس"، "دو رزمنده" و "آنان نمرده‌اند" است. این نویسنده با ترجمه بخش اول از کتاب مجموعه داستان‌هایش با نام "حومه" و چاپ آن در سال ۱۹۵۰ جایزه "پولیتزر" را از آن خود کرد.

ویلیام فاکنر در سال ۱۸۹۷ در شهر نیوآلبانی می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد و در دانشگاه همان شهر به تحصیل پرداخت. این نویسنده آمریکایی در قالب‌های رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله صاحب اثر، همچنین برنده جایزه نوبل بود.

مواجب بخور و نمیر، سارتوریس، خشم و هیاهو، گور به گور، روشنایی ماه اوت، دو دکل، مرثیه برای راهب و شهر برخی از آثار این نویسنده است که بخشی از آن‌ها به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.

"در قلمرو داستان" با هدف شناخت فرهنگ داستانی ملل با حضور استادان و اهل قلم در این فرهنگسرا برگزار و هربار آثار یک نویسنده نقد و بررسی می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما