شناسهٔ خبر: 37392 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

« مدار راس السرطان»روی پیشخوان کتابفروشی ها

کتاب «مدار راس السرطان »نوشته هنری میلر با ترجمه سهیل سمی منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ هنري ميلر يكي از نويسندگان مطرح قرن بيستم است. اين كتاب براي اولين بار در سال ۱۹۳۴ در پاريس منتشر مي‌شود و نخستين كتابي است كه ميلر بعد از سفرش به اروپا مي‌نويسد. كتابي كه در ميان نخبگان و نويسندگان بسياري تحسين شد. هنري ميلر در اين كتاب زندگي خودش را دستمايه قرار مي‌دهد و دربارة آن مي‌نويسد. «ميلر» در آمريكا و در اوج فقر دست به كارهاي مختلفي مي‌زند. از جمله گوركني، كارگري و از همه بيشتر و مهم تر خيابانگردي.
مدار رأس السرطان ذهنيت نامه خود نوشته هنري ميلر است.هنری والنتین میلر نویسندهٔ معاصر آمریکایی است.شروع نویسندگی جدی هنری میلر در سال ۱۹۳۰ بود که به پاریس نقل مکان کرد.

اولین اثر مشهور خود را به نام « مدار راس السرطان»به چاپ رسانید که تصویری زنده و گویا از شیوه‌ای از زندگی در پاریس و نیویورک ارائه می‌کرد. این آثار بیش از سه دهه در امریکا با ممنوعیت چاپ و انتشار مواجه بودند تا آنکه دادگاه عالی کشور با صدور حکمی در مورد آثار ادبی، این ممنوعیت را برطرف کرد. از دیگر آثار میلر در این دوران می‌توان از «بهار سیاه» به سال ۱۹۳۶ و «هیولای ماروسی» به سال ۱۹۴۱ نیز نام برد.

با شروع جنگ جهانی دوم هنری میلر به آمریکا بازگشت. در سن ۴۸ سالگی دچار احساس ناکامی و افسردگی شدیدی بود و کار خود به عنوان یک نویسنده را تمام شده می‌دید.میلر  در ۸۸ سالگی دیده از جهان فروبست.

«شیطان در بهشت»، «عصرادمکش ها»، «کابوس تهویه‌شده»، «روزهای آرام کلیچی»،«‌آرامش در تبعید»، «صدای سقوط» و« ادبیات مرده‌است» از آثار وی هستند.

کتاب «مدار راس السرطان »نوشته هنری میلر با ترجمه سهیل سمی  در ۳۹۱ صفحه ،‌ با قیمت ۲۱ هزار تومان در انتشارات ققنوس منتشر شده است.

نظر شما