شناسهٔ خبر: 40899 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

معرفت‌شناسی

معرفت شناسی در فلسفه برای مطالعه دانش، نام رسمی معرفت‌شناسی به‌کار برده می‌شود. واژه‌ی «معرفت‌شناسانه» به معنای وابسته به مطالعه دانش است؛ در حالی که «معرفتی» به معنای وابسته به دانش است. این واژه‌ها اصطلاحات پرکاربرد فلسفی هستند که در این کتاب ذکر خواهند شد.

معرفت‌شناسی

رابرت ام. مارتین

مترجم: نسترن ظهیری

ناشر: ققنوس

تعداد صفحات:۲۳۲ صفحه

قیمت: ۱۵۰۰۰ تومان

 

این کتاب به مباحث اساسی‌ای پرداخته که فلاسفه در زمینه معرفت‌شناسی به بحث و فحص گذاشته‌اند. یکی از خصوصیات فلسفه شک کردن به همه‌چیز در همان ابتدای امر است. همین امر باعث تمایز فلسفه از دیگر حوزه‌ها می‌شود که با واقعیت‌ها و روش‌های ابتدایی که همه بر سر آن‌ها توافق کرده‌اند شروع می‌شوند و انتظار می‌رود همه بدون هیچ پرسشی آن اصول را بپذیرند. در این کتاب مجموعه‌ پرسش‌هایی مطرح شده که فلاسفه پاسخ‌های متفاوتی به آن داده‌اند.

این کتاب چیزی در اختیارتان قرار می‌دهد که در مقدمه بسیاری از رشته‌های دیگر به چشم نمی‌خورد. شما از همین ابتدا می‌توانید فلسفه‌ی عملی را آغاز کنید- ارزیابی دیدگاه‌های گوناگون، تلاش برای پاسخ دادن به پرسش‌ها و آغاز تفکر انتقادی و خلاقانه.

این اثر دارای ۹ فصل است که عناوین ان عبارت است از: «تعریف دانش»، «قدرت باور و دلیل»، «توجیه و مسائل گتیه»، «درون‌گرایی، برون‌گرایی و توجیه»، «شالوده‌باوری و انسجام‌گرایی»، «دانش ماتقدم، تحلیلی بودن و ضرورت»، «دانش مبتنی بر تجربه حسی»، «شک‌گرایی»، «رویکردهای جدید به معرفت‌شناسی».

نظر شما