شناسهٔ خبر: 43715 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رادیو اقتصاد از سالن‌های خصوصی تئاتر و معضلاتشان می‌گوید

برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» این هفته به موضوع سالن های خصوصی تئاتر و مشکلات آنها که بیشترشان اجاره ای و غیراستاندارد هستند، می پردازد.

 

رادیو اقتصاد

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عباس غفاری کارشناس مجری برنامه «اقتصاد حوالی فرهنگ» درباره این برنامه که این هفته درباره تئاترهای خصوصی روی آنتن رادیو اقتصاد می رود گفت: این برنامه که به نوعی به اقتصاد هنر می پردازد هر هفته سراغ یک موضوع می رود و این هفته به سالن های خصوصی تئاتر می پردازد.

وی ادامه داد: این برنامه از ابتدای این هفته تا پایان آن به مشکلات سالن های خصوصی و تاسیس این سالن ها می پردازد و هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۳ روی آنتن می رود.

غفاری با اشاره به بخش های مختلف این برنامه توضیح داد: در بخشی از این برنامه که به صورت میزگرد است رحمت امینی، آروند دشت آرای، مصطفی کوشکی، خیام وقار کاشانی و کیوان نخعی حضور دارند و درباره محورهای مورد نظر به بحث می پردازند.

وی با اشاره به مسایلی که در حوزه تئاتر وجود دارد، عنوان کرد: ما سالن های کمی برای اجرای تئاتر داریم و سالن های بیشتری باید اضافه شوند. هر سال فارغ التحصیلان زیادی در حوزه تئاتر داریم و باید برای کار و اجرای این افراد فکر کرد. از طرف دیگر بسیاری از سالن هایی که برای تئاتر ساخته می شوند، استاندارد نیستند و شاید از بین حدود ۲۲ سالن خصوصی که داریم فقط چند تا از آنها استاندارد باشند. بیشتر این سالن ها سوله هایی بوده اند که اجاره شده اند و سالن تخصصی تئاتر نیستند.

این کارشناس مجری یادآور شد: هیچ نهادی در حوزه ساخت سالن های تئاتر خصوصی سرمایه گذاری نمی کند و بچه های این حوزه از جیب خودشان سرمایه گذاری می کنند.

این فعال حوزه تئاتر با اشاره به مباحثی که مطرح می شود، در پایان گفت: سوال میزگرد ما این است که آیا با کف فروش در این سالن های خصوصی، آنها می توانند هزینه خود را تامین کنند و یا به حمایت دیگری نیاز دارند و در ادامه میزگرد راهکارهایی که می توان با آنها بر تعداد سالن ها افزود و سالن های استانداردی ایجاد کرد، بیان می شود.

نظر شما