شناسهٔ خبر: 45981 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«جایگاه زبان در تفکر از منظر هایدگر» کتاب می‌شود/ تفسیر لوگوس از دیدگاه فیلسوف آلمانی

مجید کمالی، پژوهشگر فلسفه این روزها مشغول نگارش کتاب «جایگاه زبان در تفکر از منظر هایدگر» است.

«جایگاه زبان در تفکر از منظر هایدگر» کتاب می‌شود/ تفسیر لوگوس از دیدگاه فیلسوف آلمانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  مجید کمالی که دکترای فلسفه غرب دارد از تالیف کتاب «جایگاه زبان در تفکر از منظر هایدگر» خبر داد و افزود: این کتاب از منظر هایدگر به تفسیر لوگوس و ریشه‌های آن می‌پردازد.

وی ادامه داد: فهم و تفسیر هایدگر از زبان، نسبت زبان با تفکر، نسبت زبان با هستی و ... از مباحث اصلی این اثر است. در بخش دیگری از کتاب نیز به سراغ شعر و جایگاه شاعران در تفکر هایدگر رفتم و به صورت مصداقی اشعاری را از منظر هایدگر تفسیر کردم. به هر حال بحث لوگوس، زبان و شعر فرهنگی را تشکیل می‌دهند که در نهایت می‌توانند به استخراج حقیقت اصلی زبان منجر شوند.

به گفته وی، تاکنون بیشتر کتاب‌هایی که در این حوزه منتشر شده به صورت ویژه به تفسیر هایدگر از این موضوع نپرداخته اما من در این کتاب سعی کردم به صورت اختصاصی تفکر هایدگر را در این باره بررسی کنم و به سراغ مفسران درجه چندم افکار هایدگر نروم.

کمالی در پایان گفت: با توجه به اینکه حجم این کتاب کم است به جزء فصل نخست آن که اشاراتی به زبان یونانی و لوگوس دارد سایر مباحث می‌تواند برای مخاطب عام نیز قابل استفاده باشد و امیدوارم بتواند فتح باب جدیدی در این حوزه به شمار آید.

نظر شما