شناسهٔ خبر: 57054 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت حمایت از فعالیت استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور

وزیر علوم گفت: وزارت علوم و تمامی دستگاه های مسئول و متولی باید از فعالیت های استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی با اشاره به نقش و جایگاه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در اشاعه و ترویج مطلوب فرهنگ فاخر و تمدن سترگ ایران زمین در گستره جهانی تاکید کرد:‌ وزارت علوم و تمامی دستگاه های مسئول و متولی باید از فعالیت های استادان کرسی زبان فارسی در خارج از کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

وی در جلسه شورای معاونان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که چند تن از استادان برجسته زبان فارسی در دانشگاه های مختلف کشور حضور داشتند، پس از شنیدن بحث ها و دغدغه های آنها، فعالیت استادان زبان فارسی در کشورهای خارجی را عاملی مهم در زمینه ترویج زبان فاخر فارسی و توسعه ارتباطات و تعاملات فرهنگی، زبانی و تمدنی ایران با دیگر کشورها توصیف کرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در شرایط خطیر کنونی، می توان از ظرفیت های موجود در بخش آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم جمهوری اسلامی و دیپلماسی عمومی کشور بهره بگیریم.

وی در ادامه به نقش وزارت امور خارجه و دیگر نهادهای مسئول در ارائه خدمات و تسهیل فعالیت استادان زبان فارسی در کشورهای مختلف جهان اشاره و درخواست کرد که تمامی دستگاه های مسئول همچون گذشته نسبت به حمایت از مساله مهم ترویج زبان فارسی در سراسر دنیا با جدیت وارد عمل شوند.

نظر شما