شناسهٔ خبر: 60200 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار «دین در دنیای مدرن: از کلیساهای جامع تا آیین های دینی»

کتاب دین در دنیای مدرن از کلیساهای جامع تا آیین های دینی نوشته استیو بروس ترجمه فیاض قرائی توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسید.

انتشار «دین در دنیای مدرن: از کلیساهای جامع تا آیین های دینی»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ کتاب دین در دنیای مدرن از کلیساهای جامع تا آیین های دینی نوشته استیو بروس ترجمه فیاض قرائی به همت گروه حکمت و کلام جدید پژوهشکده اسلام تمدنی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

استیو بروس در سال ۱۹۴۵ در شهر ادینبورو (Edinburgh) در اسکاتلند زاده شد. او در مدرسه ملکه ویکتوریا (Queen Victoria School) در اسکاتلند تحصیل کرد و سپس رشته جامعه -شناسی و مطالعات دینی را در دانشگاه استرلینگ (University of Stirling) برگزید و موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس در سال ۱۹۷۶ و اخذ مدرک دکترا در سال ۱۹۸۰ از این دانشگاه گردید.

وی میان سالهای ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۱ در دانشگاه کوئینز (University of Queens) بلفاست در ایرلند شمالی مشغول تدریس بود. او از سال ۱۹۹۱ تا کنون، استاد دارای کرسی تدریس در دانشگاه آبردین (University of Aberdeen) اسکاتلند است. استیو بروس، جامعه‌ شناس و  دین‌پژوهی پرآوازه در سطح جهانی است و آثار متعددی پیرامون نقش دین در دنیای مدرن، رابطه میان دین و سیاست و …، با رویکردی آینده‌ پژوهانه نسبت به دین، دارد.

این کتاب نیز اثری برجسته در همین راستا، در پژوهش‌های دینی معاصر و در آینده ‌پژوهی ادیان، با نگاهی جامعه‌¬شناسانه است. این کتاب به مباحثی چون مبانی نوگرایی، امر ماوراءالطبیعه، ارتباط دین با نژاد و تحول اجتماعی، خداباوری آمریکا، ادیان جدید دهه ۱۹۷۰ و … می‌ پردازد.

نظر شما