شناسهٔ خبر: 60468 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​فراخوان پژوهشی پژوهشکده تاریخ اسلام

گروه روش‌شناسی تاریخی و تاریخ نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام از تمامی استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکتری برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

​فراخوان پژوهشی پژوهشکده تاریخ اسلام

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  گروه روش‌شناسی تاریخی و تاریخ‌نگاری پژوهشکده تاریخ اسلام برای حمایت از تولیدات علمی در زمینه روش‌شناسی و تاریخ نگاری، از تمامی استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکتری برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.
 
این گروه سعی می‌کند با انعقاد قرارداد پژوهشی و قرارداد ترجمه آثار ارزشمند، گامی کوچک در حمایت از پژوهش‌های تاریخی و تولید ادبیات تاریخی بردارد. گروه‌های تاریخ و سایر رشته‌های مرتبط سراسر کشور را دعوت می‌کند تا فهرستی از رساله‌های دکتری دارای نوآوری و با قابلیت انتشار در زمینه‌های فوق‌الذکر را به پژوهشکده تاریخ اسلام ارسال دارند تا با دعوت از نویسندگان اثر، در روند داوری و انعقاد قرارداد انتشار قرار گیرد.
 
محورهای کلی این فراخوان شامل تاریخ‌نگاری ایران (تاریخ‌نگاری ایران باستان، تاریخ‌نگاری ایران اسلامی در دوره‌های مختلف)، تاریخ‌نگاری اسلامی (در حوزه‌های شامات، مصر، عراق، آسیای صغیر و عثمانی، هند، آسیای میانه و سایر قلمروهای دنیای اسلام)، 
 مکاتب تاریخ‌نگاری مختلف معاصر کشورهای دیگر، روش‌شناسی تاریخی، روایت‌شناسی تاریخی و دانش‌های معین دانش تاریخ است.
 
پژوهشگران برای ارسال طرح‌های خود درخصوص فراخوان گروه روش شناسی و تاریخ نگاری می توانند فرم (مربوطه) مربوطه را تکمیل و به آدرس ایمیل ravesh@pte.ac.ir ارسال کنند.
 
قابل توجه آن دسته از پژوهشگرانی که در حوزه ترجمه فعالیت می‌کنند، در خصوص موضوعات فراخوان گروه روش شناسی و تاریخ نگاری، لطفا نمونه ترجمه (تقریبا ۱۵-۲۰ صفحه) و pdf اصل کتاب را به ایمیل ravesh@pte.ac.ir ارسال کنند.

نظر شما