شناسهٔ خبر: 61694 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اطلاعیه «تئاتر شهر» درباره اجراهای به تعویق افتاده اسفندماه ۹۸

واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر با صدور اطلاعیه‌ای درباره نحوه اعلام برنامه‌های آینده تالارهای این مجموعه در سال ۹۹ و اجراهای به تعویق افتاده اسفند ۹۸ توضیحاتی را ارائه داد.

اطلاعیه «تئاتر شهر» درباره اجراهای به تعویق افتاده اسفندماه ۹۸

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر روز جمعه ۱۶ اسفند ماه با صدور اطلاعیه ای درباره نحوه اعلام برنامه های آینده تالار های این مجموعه در سال ۹۹ و اجراهای به تعویق افتاده اسفند ماه سال ۹۸ توضیحاتی را ارائه داد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«با ضرورت پیش آمده در تعطیلی ناگزیر فعالیت‌ها در مراکز عمومی عرضه آثار هنری، از جمله تالارهای اجرای نمایش، در اطلاعیه‌های اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأسی از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، و به جهت اولویت غیر قابل انکار حفظ سلامت تماشاگران، هنرمندان و کارکنان و همچنین جلوگیری از گسترش و شیوع بیشتر این ویروس، مجموعه تئاتر شهر در تعامل و رایزنی با گروه‌های نمایشی تا پایان سال جاری اجرایی را روی صحنه نخواهد داشت. همچنین تمرین و آماده سازی نمایش و سایر خدماتی که باعث اجتماع افراد در این مجموعه می‌شود نیز به دلایل بهداشتی ممکن نخواهد بود.

در صورت مساعد شدن شرایط و ارائه مجوز رسمی فعالیت مجدد بر اساس اطلاعیه‌ها و ابلاغ‌های رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح، نمایش‌هایی که در پایان سال و در تالارهای پنجگانه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه بودند از تاریخ پنجم فرودین ۱۳۹۹ به اجرای خود ادامه خواهند داد.

با وجود اینکه در ایام تعطیلی فعالیت این مجموعه پاکسازی و ضد عفونی کردن اماکن موجود صورت پذیرفته ، برای از سرگیری فعالیت‌های اجرایی، کارکنان مجموعه تئاتر شهر با همکاری و همدلی هنرمندان ، تدابیر بهداشتی لازم و سالم سازی فضای حضور تماشاگران را برای تضمین هر چه بیشتر تندرستی همه‌ هموطنان در این مجموعه‌ فرهنگی و هنری فراهم خواهد نمود.

لازم به ذکر و تأکید است که بنا بر همین ضرورت و تأخیر و تمدید اجراهای نمایشی ، به ناگزیر جدول از پیش تعیین شده سال ۱۳۹۹ در این مجموعه دستخوش تغییر خواهد شد و ضمن احترام به کوشش و برنامه ریزی تمامی گروه‌های گرامیِ در نوبت اجرا و سپاسگزاری از صبوری و حسن تعامل و همکاری ایشان  ، برنامه جدید به محض از سرگیری دوباره‌ی اجراها و اطمینان از قطعیت زمان‌بندی‌ها تعیین و به گروه‌های محترم اعلام و ابلاغ خواهد شد. گفتنی است که تغییر برنامه های جدول اجرای این مجموعه در سال آینده ، چنان که پیش از این نیز مد نظر قرار گرفته بود، متناسب با زمانبندی برگزاری جشنواره های بین المللی نمایش عروسکی و تئاتر فجر و تناسب نوع و شرایط نمایش ها با مناسبت های موجود در تقویم سالانه صورت خواهد گرفت.

کوشش مجدانه‌ مجموعه تئاتر شهر همدلی، همکاری و تعامل سازنده با تمامی دست اندرکاران و مخاطبان هنر نمایش است تا گذار از این شرایط ویژه ، با کمترین آسیب و تنگنا صورت پذیرد و بنا بر همین سیاست کاری، تماس و گفت و گوی مستمر را با سرپرستان گروه‌های اجرایی جهت تأمین امکانات مناسبتر و متناسب با شرایط موجود پی خواهد گرفت.

مجموعه تئاتر شهر ضمن آرزوی تندرستی و سلامت برای یکایک هموطنان و هنرمندان، صمیمانه از تلاش‌های ایثارگرانه‌ی پزشکان، پرستاران و کادر گرانقدر درمان و تمامی کسانی که در هر کسوت ، جایگاه و نهادی در مبارزه با فراگیری این بیماری کوشش‌های بی دریغ می‌کنند سپاسگزار است و امیدوار است در آینده‌ی نزدیک با حضور درخشان هنرمندان عزیز تئاتر روی صحنه‌های این مجموعه در افزایش نشاط ، امید و روحیه‌ی سازنده جامعه نقش فرهنگی خویش را ایفا کند.»

نظر شما