شناسهٔ خبر: 62433 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حداد عادل: در زمینه تاریخ نگاری انقلاب دستمان تهی است

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: امروز در انقلاب اسلامی نیاز شدید به تاریخ نگاری انقلاب داریم اما متاسفانه در این زمینه دستمان تهی است.

در زمینه تاریخ نگاری انقلاب دستمان تهی است

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۱۸۰ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حداد عادل گفت: کتاب، اولین ظهور عملی تحول در فضای دانشگاهی است و تصویب برنامه در شورا به تنهایی تحول محسوب نمی‌ شود.

وی افزود: درخواست ما از سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها، این است که سرعت بیشتری به چاپ کتاب های شورای تحول در سازمان سمت داده شود.

حداد عادل در سخنانی با بیان اینکه تاریخ نگاری از علوم بسیار قدیمی است گفت: ما امروز در انقلاب اسلامی نیاز شدید به تاریخ نگاری انقلاب داریم اما متاسفانه در این زمینه دستمان تهی است.

وی افزود: حتی کتاب درخوری که با انضباط دانشگاهی ما تطبیق داشته که بتوان از آن برای تدریس در دانشگاه‌ها استفاده کنیم وجود ندارد و در رابطه با تاریخ انقلاب کم کار شده است.

رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی افزود: توجه به مبانی رشته تاریخ و تاریخ نگاری را موضوع علم قرار دادن و از فلسفه تاریخ صحبت کردن با بحث ‌هایی که در فلسفه ما و نیز در فلسفه غربی به خصوص هگل، مارکس، پوزیتیویست‌ ها و غیره مطرح کرده‌ اند ایجاب می کند که رشته تاریخ را جدی بگیریم.

نظر شما