شناسهٔ خبر: 63557 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمایت از پایان نامه ها با موضوع ارتباط علوم پزشکی و علوم انسانی

موضوعات کلان ارتباط علوم پزشکی با رشته های علوم انسانی در پایان نامه های دانشجویان علوم پزشکی از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت حمایت می شوند.

حمایت از پایان نامه ها با موضوع ارتباط علوم پزشکی و علوم انسانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در جلسه هم اندیشی معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه تربیت مدرس، ایجاد همگرایی آموزشی و امکان استفاده از امکانات دانشگاه تربیت مدرس در بخش علوم پزشکی بررسی شد.

در ابتدای این جلسه دکتر محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس اطلاعات مبسوطی از وضعیت دانشگاه از نظر تعداد دانشجو و هیئت علمی،دانشکده های در حال فعالیت این دانشگاه، روند اجرای فعالیت ها در بخش علوم پزشکی و برنامه های در دست اجرا را بیان کرد.

در ادامه دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره سابقه تشکیل این دانشگاه و فعالیت در حوزه علوم پزشکی که علاوه بر بخش های علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی نیز دارای فعالیت های آموزشی و پژوهشی و فناورانه است، خاطرنشان کرد انتظار این است که آموزش در بخش پزشکی این دانشگاه و کیفیت فارغ التحصیلان این دانشگاه با دانش آموختگان سایر دانشگاهها متفاوت باشد.

وی افزود: با توجه به امکان  وجود همگرایی بیشتر در فضای این دانشگاه نسبت به دانشگاه های علوم پزشکی دور از ذهن نیست که امکان استفاده از کلاسها و کارگاه هایی در بخش علوم انسانی نظیر مدریت، فلسفه و جامعه شناسی برای دانشجویان فراهم شده و از حضور اساتید در بخش آموزش استفاده شود.

در ادامه جلسه خانم دکتر معصومه جرجانی دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی ضمن ارائه گزارشی از تعداد رشته های دایر و حضور اساتید این دانشگاه در هیأت های ممتحنه و ارزشیابی، دانشگاه تربیت مدرس از نظر تعداد رشته های فعال در بخش پزشکی و حضور اساتید در جایگاه خوبی قرار دارد.

در این جلسه دکتر مهدی رضایت رئیس کمیسیون رهیافت همگرایی در آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به فعالیت و حضور بخش هایی نظیر مهندسی شیمی ، بیولوژی و بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، مدیریت، اقتصاد، رشته های هنر و سایر رشته ها در این دانشگاه ،امکان تعامل بین رشته ای از جنس همگرایی با رشته های علوم پزشکی در سطح بالایی از مرزهای دانش بوجود آمده است که لازمه این امر داشتن برنامه های جامع در این خصوص است.

در این جلسه تنی چند از روسای دانشکده های دانشگاه تربیت مدرس ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های  آموزشی و برنامه های دانشکده متبوع خود و با اشاره به اهمیت رویکرد بین رشته ای و ایجاد شبکه همکار از اعضای هیأت علمی رشته های محتلف، خواستار همکاری و مساعدت بیشتر از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخش هایی نظیر ارائه درس های بخش علوم انسانی در کوریکولوم درسی دانشجویان شدند.

در پایان این جلسه مقرر شد از ظرفیت دانشگاه تربیت مدرس در اجرای برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخش هایی نظیر همگرایی، مسئولیت اجتماعی و ارتباط فلسفه علم و هنر با بخش های پزشکی استفاده شود. همچنین از تعدادی از پایان نامه های رشته های پزشکی که موضوعات کلان ارتباط علوم پزشکی با سایر رشته های علوم انسانی نظیر جامعه شناسی، مدیریت، فلسفه، هنر و اقتصاد را مورد مطالعه قرار داده اند از سوی معاونت آموزشی حمایت شوند.

نظر شما