شناسهٔ خبر: 7427 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش بین‌المللی «میراث و تجدد فارابی» در آلماتی برگزار می‌شود

دانشکده‌ مطالعات خاور‌شناسی دانشگاه ملی فارابی قزاقستان با همکاری مرکز فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و دانشکده‌ فلسفه و علوم سیاسی همایش بین‌المللی علمی - نظری «میراث و تجدد فارابی» را برگزار می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این همایش به همت دپارتمان مطالعات عربی و ایرانی، مرکز مطالعات ایرانی، مرکز فارابی‌شناسی و دپارتمان فلسفه، ۵-۴ دسامبر ۲۰۱۳(۱۴-۱۳ آذر ۱۳۹۲) در آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

هدف همایش: تحقق، شناخت و باز‌سازی میراث معنوی و فکری این فیلسوف بزرگ که آثارش نه تنها مقطع قابل توجهی از تاریخ میراث فرهنگی مردم قزاق، بلکه درخشان‌ترین تصویر جامعه و گفتگوی فرهنگی در جهان را نشان می‌دهد.

محور‌های همایش: شامل موارد زیر است، ولی محدود به این موارد نیست.

میراث فارابی و مسائل فلسفی نوین.
تأثیر و نفوذ فارابی بر فرهنگ جهانی: تاریخ و مدرنیته.
زبان، ادبیات و ترجمه‌ مطالعات فارابی شناسی و آثار مربوط به میراث فارابی و مسائل مربوطه.

زبان‌های همایش: قزاقی، فارسی، روسی و انگلیسی

مهلت‌ها: برای ارسال برگه‌ درخواست جهت شرکت در همایش، گزارش‌ها(مقالات) به صورت چاپی و برگه‌های الکترونیکی از طریق پست الکترونیکی تا ۲۰ نوامبر ۲۰۱۳(۲۹ آبان ۱۳۹۲) وقت موجود است.

هزینه‌ها: هزینه‌ ثبت‌نام جهت شرکت در همایش ۳۰۰۰ تنگه(واحد پول قزاقستان) است. هزینه‌های سفر و جا و مکان به عهده‌ شرکت‌کننده است.

شرایط نگارش گزارش(مقاله): گزارش‌ها و مقالات قزاقی، روسی و انگلیسی می‌باید در محیط مایکروسافت وُرد، به قلم تایمز نیو رومن، به اندازه‌ی ۱۴، با فاصله‌ بین خطوط یک تایپ شود. تعداد صفحات نباید از ۷ صفحه بیشتر گردد و اندازه‌ حواشی صفحه از هر طرف باید ۲ سانتی‌متر باشد. ارائه‌ یک رزومه در انتهای گزارش یا مقاله به ۲ زبان الزامی است. برای مقالات فارسی این رزومه باید به زبان‌های انگلیسی و روسی باشد.

مقالات و برگه‌های درخواست اگر چاپی باشد می‌باید با کیفیت عالی چاپ شده باشد و اگر به صورت الکترونیکی باشد می‌باید از طریق دیسک فشرده یا پست الکترونیکی فرستاده شود. نام فایل می‌باید شامل نام خانوادگی اولین نویسنده باشد. گزارش(مقاله) و برگه‌ درخواست می‌باید در فایل‌های جداگانه باشد. تعداد نویسندگان گزارش نباید متجاوز از ۳ نفر باشد. متن مقالات باید اصیل باشد نه ویرایشی.

مجموعه‌ مقالات منتشر خواهد شد. مقالات قبل از ارائه در همایش، ویرایش می‌شوند. بنابراین گزارش‌ها یا مقالاتی که بعد از مهلت مقرر به همایش برسد یا شرایط لازم را نداشته باشد نه بررسی، نه برگردانده و نه پذیرفته می‌گردد.

نظر شما