-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۷:۰۰
گفتوگو با مترجم کتاب «شهریار منجی؛ معنای شاهکار ماکیاولی»: هیچکس از پیروزمندان تاریخ سوال و جواب نمیکند
زانیار ابراهیمی معتقد است، ماکیاولی بهطور ضمنی بیان میکند در طول تاریخ هرکسی که پیروز بوده دیگر هیچکس از او درباره چگونگی پیروزیاش سوال نکرده و اساسا هیچکس از پیروزمندان تاریخ سوال و جواب نمیکند و تنها کافیست در نبرد تاریخ پیروز شوی.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۶:۳۰
نشست «گادامر و علوم اجتماعی» برگزار میشود
نشست گادامر و علوم اجتماعی با سخنرانی مهدی معین زاده در تالار دکتر شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار میشود.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۶:۰۰
صدور بیانیه «نقش جوامع مذهبی در موسسات آموزش عالی» در آلمان
مسئولان جوامع مذهبی آلمان چندی پیش، در فرانکفورت بیانیه مشترکی را درباره نقش جوامع مذهبی در موسسات آموزش عالی منتشر کردند.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۵:۳۰
اشتاین مایرخواستار تأسیس موسسات اسلامی در دانشگاههای آلمان شد
رئیسجمهور آلمان که برای سخنرانی درباره اخلاق جهانی به دانشگاه توبینگن رفته بود، خواستار تاسیس مراکز الهیات اسلامی در دانشگاههای این کشور شد.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۵:۰۰
لوریس چکناواریان: کارم برای «شهدای دفاع مقدس» تبلیغاتی نیست
لوریس چکناواریان در نشست خبری تازهترین اجرای ارکستر سمفونیک تهران تأکید کرد که کار کردن برای تکریم «شهدای دفاع مقدس» نمیتواند تبلیغاتی قلمداد شود.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۴:۳۰
مریم صانع پور تشریح کرد؛ مسائل جدید فلسفه دین از منظر فمینیست ها
یکی از دغدغه های اصلی فیلسوفان دین فمینیست توجه به فلسفه های ادیان اسلامی، چینی، هندی، و ...است درحالیکه فلسفه دین کنونی منحصراً مبانی دین انگلیسی ـ اروپایی را به سایر ادیان تحمیل کرده اند.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۴:۰۰
غلامرضا اعوانی: حکمت، گمشده دنیای امروز است/ حیات مستمر حکمت در ایران
غلامرضا اعوانی در نشست «نگاهی به سنت فلسفی طهران» گفت: حکمت در ایران یک حیات مستمری داشته که این را در هیچ جای دنیا نمی توان دید. حکمت در همه جای دنیا مرده است.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۳:۳۰
حسین شیخ رضایی: مهمترین نگرشی که از دل آزاداندیشی ایجاد شده نگرش نقادانه است
شیخ رضایی با بیان اینکه مهمترین نگرشی که از دل آزاداندیشی ایجاد شده، نگرش نقادانه است، گفت: رویکرد نقادانه به این معنی است که علاقه و نفرت به چیزی سبب نشود که آن را اخذ یا طرد کنیم.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۳:۰۰
سیدمصطفی محقق داماد: فعالیت های «آقا علی مدرس زنوزی» آغاز برخورد فلسفی شرق و غرب است
سید مصطفی محقق داماد در نشست «نگاهی به سنت فلسفی طهران» گفت: فعالیت های «آقا علی مدرس زنوزی» آغاز جرقه برخورد فلسفی شرق و غرب است.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۲:۳۰
کتاب «رادیکالها، انقلابیها، و تروریستها» ترجمه و منتشر شد
کتاب «رادیکالها، انقلابیها، و تروریستها» تألیف کالین جی. بک با ترجمه ایرج همتی و محمد بابایی به همت نشر لوگوس منتشر شد.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۲:۰۰
ابراهیمی دینانی: ایران هیچگاه خالی از حکیم نبوده است/ فلسفه نه شرقی است و نه غربی
غلامحسین ابراهیمی دینانی در نشست «نگاهی به سنت فلسفی طهران» با بیان اینکه آن موقع که یونان سقراط و افلاطون و ارسطو و... داشت، ایران مهد حکمت بود، گفت: ایران هیچگاه خالی از حکیم نبوده است.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۱:۳۰
زندگینامه «فریدا» منتشر شد/ ترجمهای تازه از فروغ پوریاوری
کتاب «فریدا» نوشته هایدن هررا با ترجمه فروغ پوریاوری توسط نشر ثالث منتشر و راهی بازار نشر شد.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۱:۱۶
به بهانه اجرای مجدد نمایش «جمعه کشی» به کارگردانی اسماعیل خلج؛
جمعه کشی قرن ها است که روی صحنه است
جمعه کشی نمایشی است که اسماعیل خلج پس از نزدیک به پنج دهه دوباره آن را در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه برد تکه ای از تاریخ است با حیاتی جاودانه، بی زمان و مکان. اما زنده بودن نمایش خوشحال کننده نیست و حتی خود کارگردان هم از حیات جاودانه این اثر چندان خرسند نیست.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۱:۰۰
معاون امور حقوقی وزارت ارشاد: مخالفت ارشاد با حذف معافیت مالیاتی فعالیتهای فرهنگی و هنری
معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام پیگیری برای حذف پیشنهاد لغو معافیت مالیاتی فعالیتهای فرهنگی بیان کرد که این پیشنویس بدون هماهنگی با این وزارتخانه نوشته شده است.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۰:۳۰
نقد کتاب «نبرد من»-۱؛ بررسی ریشههای تنفر هیتلر از مارکسیسم و یهودیت/در ضدّیت دموکراسی
مطالعه کتاب «نبرد من» میتواند به شناخت دقیق و جزئی ریشهها و علل تنفر و دشمنی آدولف هیتلر با نظام حکومتی سوسیال دموکرات و دلیل یهودیستیزی اینچهره مهم قرن بیستم بیانجامد.
-
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۰:۰۱
داوری اردکانی: فلسفه ابزار حل مسائل اجتماعی و سیاسی نیست/ گوش دادن به ندای هستی
رضا داوری اردکانی، با بیان اینکه فلسفه ابزار حل مشکلات اجتماعی-سیاسی نیست، گفت: فلسفه، راه را روشن میکند. فلسفه گوش دادن به ندای هستی و سکنی گزیدن در قرب حقیقت و وفاداری به آن است.