شناسهٔ خبر: 7731 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آرای غزالی بررسی شد

فلسفه قرون وسطی و آرای فیلسوفان اسلامی از جمله غزالی و ابن سینا در قالب کتابی که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کتاب "تداوم و ابداع در فلسفه قرون وسطی و فلسفه مدرن" با گردآوری "جان مارن بون" از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده است.

مقالات این کتاب توسط کارشناسان مطرح هر حوزه موضوعی به نگارش درآمده است. در این اثر آرای فیلسوفان اسلامی از جمله غزالی و ابن سینا مورد بررسی قرار گرفته است.

علاوه بر فیلسوفان اسلامی قرون وسطی، آرای فیلسوفان غرب از جمله آکوئیناس و دکارت مورد بررسی قرار گرفته است.

مقالات این کتاب مبتنی بر مقالاتی است که در همایش آکادمی بریتانیا ارائه شده است. نگارش مقالات به گونه ای است که افراد غیر متخصص نیز می توانند از آن بهره گیرند.

تقسیم بندی فلسفه به دوران قرون وسطی و مدرن یک تقسیم بندی مبهم است. در واقع این تقسیم بندی تداوم اندیشه قرون وسطی و سرایت آن در دوران مدرن را نادیده می گیرد.

این اثر بر آن است تا این تداوم را از یک سو و نوآوری و ابداعی که در دوره مدرن صورت را گرفته را از سوی دیگر به تصویر بکشد.

تمرکز اصلی این کتاب بر موضوعاتی چون دانش، ذهن و زبان است و این سه حوزه را در آرای متفکران قرون وسطی و دوره مدرن مورد بررسی قرار می دهد.

نظر شما