جشنواره فیلم فجر

کل اخبار:185

  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۰

    بهترین‌های بخش بین‌الملل فیلم فجر

    مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر سی و سوم در تالار وحدت در حال برگزاری است که در بخش معرفی برگزیدگان سینمای جهان جشنواره، جایزه ویژه هیأت داوران به فیلم «بدون مرز» امیرحسین عسگری رسید.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۰

    چینی ها از آثار ایرانی استقبال می‌کنند

    تهیه کننده سینمای چین از علاقه مندی مردم این کشور به سینمای ایران خبرداد.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۳:۲۰

    گفت‌وگو با نماینده فدراسیون جهانی منتقدین فیلم

    «باربارا لوری» منتقد فرانسوی به اظهار نظر درباره سینمای ایران، ژانر مورد علاقه‌اش در فیلمهای ایرانی و اهمیت برنامه و جایزه فیپرشی در یک جشنواره سینمایی چون فجر پرداخت.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۹ ۱۲:۱۰

    دانشجویان سوری بورسیه مدرسه عالی سینما ایران می‌شوند

    رئیس سازمان سینمایی در دیدار با مدیر یک شرکت رادیویی و تلویزیونی سوریه گفت: آماده برگزاری دوره‌های تخصصی فیلمسازی برای سینماگران و بورسیه کردن دانشجویان سوری هستیم.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۶:۲۰

    شاخص اصلی سینمای ایران چیست؟

    سیف الله صمدیان تاکید کرد که آنچه طی سی و چند سال گذشته، سینمای ایران را در مجامع بین‌الملل به کانون توجه تبدیل کرده امکانات فکری و نوع تفکر موجود در این سینماست.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۶:۰۰

    کدام سوپراستار مولانا می‌شود؟

    کارگردان و تهیه‌کننده ترکیه‌ای گفت: آغاز ساخت فیلم مشترک «مولانا» تنها در انتظار یافتن سرمایه‌گذار ایرانی است.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۴:۱۰

    تولید مشترک باعث نمایش فیلم‌های ایرانی در جهان می‌شود

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چقدر ما با تولیدکنندگان خارجی همکاری مشترک داشته باشیم، هم نیروهای داخلی ما بیشتر آموزش می‌بینند و هم ما می‌توانیم آثار خود را در عرصه‌های جهانی به نمایش درآوریم.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۲:۱۰

    یک اتفاق جالب برای کارگردان مالزیایی در تهران

    کارگردان مالزیایی فیلم «مردانی که دنیا را نجات می‌دهند» پس از نمایش فیلمش در بخش رقابتی جشنواره‌هایی چون لوکارنو، تورنتو، ونکوور، بوسان و .. حالا این فیلم را به ایران آورده تا به گفته خودش آن را در مقابل مخاطب ایرانی محک بزند.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۱:۰۰

    سنگ تمام جشنواره فیلم فجر برای عباس کیارستمی

    دیروز، روز کیارستمی در جشنواره فیلم فجر بود. کارگردان مشهور سینمای ایران که معمولا در مجامع رسمی حضوری از او نیست.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۸:۰۰

    برنامه نمایش اولین شب پردیس ملت، فیلم کیارستمی و بازیگر فیلم اصغر فرهادی

    «دو مرد در شهر» به کارگردانی رشید بوخارب، «جستجو» به کارگردانی میخاییل هازانویخوس و «کپی برابر اصل» کیا رستمی امشب در سینما پردیس ملت برای اهالی رسانه و میهمانان داخلی و خارجی به نمایش در می‌آیند.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۵:۳۰

    اکران جشنواره ای محمد(ص) در هاله‌ای از ابهام

    علیرضا رضا داد دبیر سی سومین جشنواره بین المللی فجر از اما اگرهایی در خصوص اکران فیلم محمد رسول الله (ص) مجیدی برای مهمانان بخش بین الملل خبر داد.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۲:۱۰

    برنامه هشت کارگاه تخصصی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر

    هشت کارگاه تخصصی سینمایی در حاشیه برپایی بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سالن ۳ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۴۰

    «آیت الکرسی» موضوع تنها مستند ایرانی حاضر در جشنواره فجر

    «پروانه سفید» نام تنها مستند ایرانی حاضر در بخش غیررقابتی سینما حقیقت بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر است که در کنار ۱۱ مستند خارجی از کشورهای پرو، اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، انگلیس، آمریکا و ... به نمایش درمی‌آید.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۵ ۱۱:۱۰

    جزئیات افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

    مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امروز ساعت ۱۷ در فضای باز پردیس سینمایی ملت تهران با حضور میهمانان خارجی و ایرانی برگزار می‌شود.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۱۸:۰۰

    جزییات و نحوه فروش بلیت‌های بخش بین‌الملل فیلم فجر تشریح شد

    مدیر سامانه فروش بلیت آثار بخش بین‌الملل فیلم فجر جزییات نحوه فروش، تحویل و قیمت بلیت آثار بخش بین الملل این جشنواره را اعلام کرد.

  • ۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۱۷:۲۰

    مستندهای بخش بین‌الملل جشنواره فجر اعلام شد

    ۱۲ فیلم در بخش «سینماحقیقت» بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آیند.

  • افخمی ۱۳۹۴/۰۲/۰۲

    گفت‌وگوی فرهنگ امروز با بهروز افخمی؛

    «روباه» سفارش من بود به دولت

    سفارشی در این کار وجود نداشته است. شاید بتوان گفت که این فیلم سفارش من به وزارت اطلاعات بوده است. برای من فرقی نمی‌کند که با تهیه‌کنندۀ خصوصی کار کنم یا دولتی. برای من تماشاچی مهم است. اینکه فیلم را ببیند و دنبال بکند؛ البته به شرطی که فیلم، خودش را خیلی جدی نگیرد، چون فیلم‌هایی که خودشان را خیلی جدی می‌گیرند، مخاطب‌زده می‌شود. حتی اگر مخاطب با فیلم خیلی هم ارتباط برقرار کند، ولی فیلم ژست بگیرد، باز دل مخاطب را می‌زند و مخاطب تحویلش نمی‌گیرد.

  • ۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۱۷:۰۵

    نشست خبری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر(4)/ اسامی فیلم‌های ایرانی راه یافته به بخش‌های رقابتی و غیررقابتی

    علیرضا رضاداد، دبیر جشنواره به برخی از فیلم های ایرانی راه یافته به جشنواره اشاره کرد .

  • ۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۱۶:۴۹

    نشست خبری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر(3)/ برگزاری نشست هم‌اندیشی بین کشورهای منطقه

    مدیران سینمایی کشورهای منطقه به منظور ارتقاء همکاری در زمینه ی تولیدات سینمایی مشترک، در بخش بین الملل جشنواره به هم اندیشی می نشینند.

  • ۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۱۶:۱۱

    نشست خبری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر(2)/ تمرکز بر روی سینمای چین و ترکیه

    در سی و سومین جشنواره فیلم فجر امسال، دو بخش جداگانه به تولیدات سینمایی روز ترکیه و چین اختصاص داده شد.

  • ۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۱۵:۵۳

    نشست خبری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر(1)/ اکران آثار ویم وندرس و ژاک آنو

    در بخش سینمای سعادت (سینمای جهان) ۱۱ فیلم غیر ایرانی و ۳ فیلم ایرانی منتخب شدند. همچنین ۲ فیلم ویم وندرس و ژان ژاک آنو در مرحله ارسال هستند و بعد از آماده شدن و گذاشتن زیرنویس، به عنوان خارج از مسابقه به نمایش فوق العاده در خواهند آمد.

  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۰

    جزئیات کارگاه‌های تخصصی جشنواره بین المللی فیلم فجر

    در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، ۸ کارگاه تخصصی با همکاری اساتیدی از کشورهای نیوزلند،کانادا، هنگ‌کنگ، چین، ترکیه، لهستان و فرانسه برگزار می‌شود.

  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۲:۱۰

    نمایش فیلم‌های چینی‌ در بخش غیر رقابتی فیلم فجر

    ۱۱ فیلم از محصولات کشور چین در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در بخش غیر رقابتی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود.

  • طعم شیرین خیال ۱۳۹۳-۱۱-۲۱ ۱۳:۲۰

    ویژه جشنواره فیلم فجر (۱۷) / نگاهی به فیلم «طعم شیرین خیال»؛

    فیلم نساختن مشکل‌تر است

    فضای فیلم فقط با دیالوگ شکل می‌گیرد و نه با قصه و نه بازی‌هاو نه کارگردانی، گویی انگیزه‌ای کارگردان را به ساخت چنین فیلمی سوق داده است که به اندازه‌ای قدرتمند نبوده که وی را تا طراحی جزئیات همراهی کند و گویی وی سفارشی پنهان و آشکار داشته و بدون اینکه بخواهد این فیلم را رقم زده است.

  • دیگو مارادونا هستم ۱۳۹۳-۱۱-۲۰ ۱۲:۳۲

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۱۵)/ نگاهی به فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم»؛

    هجو وضع موجود سینمای ایران

    فیلم اخیر بهرام توکلی بیشتر از آنکه نمادهای سیاسی-اجتماعی داشته باشد به دنبال هجو برخی از مسائل مبتلابه جامعه و اندیشه‌ی امروز است. «من دیه‌گو مارادونا هستم» هرچند به تعریف کلی و مفهومی کمدی یعنی «تقلید اعمال مذموم اجتماعی با هدف اصلاح‌گرایانه یا خنداندن مردم» نزدیک است، اما اثری خاص با ویژگی‌هایی است که به هجو در ادبیات نزدیک است

  • کمال تبریزی ۱۳۹۳/۱۱/۱۹

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۱۴)/ گفت‌وگو با کمال تبریزی؛

    جوانان سینما به جای سودای سیمرغ، سودای جشنواره‌های خارجی را دارند

    مشکل بسیاری از فیلم‌های امسال این است که مسئله‌ی اصلی فیلم،‌ مسئله‌ی مخاطب نمی‌شود و مخاطب با فیلم همراه نمی‌شود؛به‌عنوان مثال این مشکلی بود که در فیلم‌های «دو» و «مرگ ماهی» هم وجود داشت و ما با سوژه همراه نشدیم...

  • رخ دیوانه ۱۳۹۳-۱۱-۱۹ ۱۱:۵۹

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۱۲)/ نگاهی به فیلم «رخ دیوانه»؛

    شطرنج با مخاطب در روایتی مجازی

    فیلم رخ دیوانه، شطرنج بازی کردن با فهم مخاطب است در فضایی که هیچ‌چیز واقعی نیست حتی مرگ؛ چراکه در پایان به جای صحنه‌ی مرگ هولناک قهرمان قصه با مرگی مجازی و بی‌عمق و غیرتأثیرگذار مواجه می‌شویم؛ صحنه‌ی مرگ هجو می‌شود و راوی مرگ خودش را در حد استاتوسی در فضای مجازی تقلیل داده در فضایی که همه چیز دروغ، فریب و مجاز است.

  • دوران عاشقی ۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۹:۰۸

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۱۱)/ نگاهی به فیلم «دوران عاشقی»؛

    نبرد عقل و عشق در مغاک شهرنشینی

    رئیسیان همان‌گونه که آثار قبلی‌اش نشان می‌دهد دارای نگاه مؤلفی سردوگرم‌چشیده و به بلوغ رسیده در مسائل و روابط احساسی اجتماع امروز است. فیلم «دوران عاشقی» هم قصه‌ی جدال عشق است با عقل؛ افرادی که از طرفی گرفتار عشق شده‌اند و از طرفی دیگر معاش و حساب و کتاب زندگی روزمره و عقل و انصاف رهایشان نمی‌کند.

  • عصریخبندان ۱۳۹۳-۱۱-۱۸ ۰۸:۵۱

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۱۰)/ نگاهی به فیلم «عصر یخبندان»؛

    هالیوودی سطحی در سینمای ایران

    کیایی در کنار توصیفات سطحی، تحلیل‌های سطحی از معضلات عمیق ارائه می‌دهد. فیلم مصطفی کیایی مخاطب را به فکر وانمی‌دارد، معمایی در فیلم طرح نمی‌شود، همه چیز رو است، راه‌حل‌ها هم ساده و دم‌دستی؛ طنزوارگی در عین جدی بودن روایت نیز از دیگر ویژگی فیلم‌های اوست که در نهایت همچون تله‌فیلمی خوش‌ساخت مخاطب خود را سرگرم می‌کند.

  • خداحافظی طولانی ۱۳۹۳-۱۱-۱۶ ۱۲:۴۵

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۸)/ نگاهی به فیلم «خداحافظی طولانی»؛

    خداحافظی طولانی با یک مرگ

    انتهای فیلم کمی غافلگیرکننده است،خصوصاً صحنه‌ای که می‌بینیم یحیی لوله‌ی تنفس ماهرو را کشیده است و نمایش این صحنه مخاطب را کمی از فضای یک‌دست و خطی بیرون می‌آورد و ذهن تماشاگر درگیر این موضوع می‌شود که یحیی مسبب اصلی مرگ همسرش بوده یا خیر، به عبارتی یحیی مجرم است یا نه؟...