جشنواره فیلم فجر

کل اخبار:185

  • کلاری ۱۳۹۳/۱۱/۱۵

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۶)/ گفت‌وگو با محمود کلاری؛

    مادرِ «مرگ ماهی» به «مادر» علی حاتمی نمی‌رسد

    بحث فیلم‌های بی‌سروتهی که اخیراً ساخته می‌شود و من هم نمونه‌هایی از آن‌ها را دیده‌ام با سینمای بدون قصه فرق دارد، چون همین سینمای بدون قصه هم قواعد و گرامر خاص خود را دارد و فیلم‌ساز نمی‌تواند به هوای اینکه می‌خواهد یک سینمای جدید یا ژانر جدید را تجربه کند، ‌فیلم بدون مفهوم و بی‌سروته بسازد.

  • خانه دختر ۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۱۲:۱۹

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۵)/ نگاهی به فیلم «خانه دختر»؛

    سوژه‌ی ملتهب کارگردانی ملال‌آور

    شاید یکی از علت‌هایی که فیلم بعد از دقایق افتتاحیه این‌گونه دچار ازهم‌گسیختگی ریتم و روایت می‌شود این باشد که علی‌رغم علاقه‌ی فیلم‌ساز به مسائل زنانه، این مسائل نسبت چندانی با وی ندارند؛ لذا نیروهای روانی فیلم به‌درستی شکل نمی‌گیرد.

  • اردیبهشت ۱۳۹۳-۱۱-۱۴ ۱۶:۲۷

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۴)/ نگاهی به فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»؛

    تو از پس پرده‌ چه دانی؟

    «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» هرچند یک فیلم رئال سینمایی است اما جلیلوند به‌خوبی توانست با کمک برخی صحنه‌های شبه‌مستند در ابتدای فیلم پیوندی میان فیلم رئال و مستند ایجاد و به این شیوه باورپذیری آن را بیشتر کند. روایت مستندگونه‌ی ابتدای فیلم آن‌چنان به‌خوبی ترسیم شده بود که ورود لیلا (نیکی کریمی) به‌عنوان چهره‌ای آشنا در آن مستحیل شد.

  • موتمن ۱۳۹۳/۱۱/۱۴

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۳)/ گفت‌وگو با فرزاد موتمن؛

    با سینمای سرکاری مخالفم

    سعی می‌کنم در شیوه‌های کهنه و نو رفت‌و آمد کنم، فیلم‌هایی بسازم که قصه داشته‌ باشند ولی درعین‌حال قصه‌شان پنهان باشد/ در سینمای مدرن، مفهوم قصه عوض شده و قصه‌های حجیم ازمدافتاده هستند.

  • بوفالو ۱۳۹۳-۱۱-۱۳ ۱۳:۵۰

    ویژه جشنواره فیلم فجر(۲)/ نگاهی به فیلم «بوفالو»؛

    ضعف تألیف یا جدال با فهم مخاطب

    در بوفالو مخاطب به جای اینکه در انتهای جاده‌ای ترسیم‌شده به دو یا چندراهی برسد، در بیابانی لم‌یزرع از شش جهت با بی‌نهایت راه مواجه است که هیچ نشانه‌ای او را به یکی از این بی‌نهایت راه‌ها رهنمون نمی‌سازد.